وضعیت نامطلوب تلفات برق در شبکه‌های انتقال و توزیع

۱۳۹۴/۰۲/۲۷ - ۱۰:۴۰:۵۳
کد خبر: ۲۸۵۵۳۶
وضعیت نامطلوب تلفات برق در شبکه‌های انتقال و توزیع
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که وضعیت تلفات برق در شبکه‌های انتقال و توزیع اصلا با جایگاه فنی ایران نسبت به جهان همخوانی نداشته و بسیار نامطلوب بوده و نزدیک به 10 میلیارد دلار زیان ثابت و متغیر به کشور وارد می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن این مرکز اعلام کرد: در این گزارش ملاحظه می شود که بر اساس آمارهای موجود اظهارنظر بعضی از مسئولین در خصوص بالا بودن مصرف سرانه کل برق کشور و همچنین متوسط مصرف سرانه بخش خانگی ایران نسبت به سایر کشورهای جهان با ملحوظ داشتن شرایط اقلیمی ایران و همچنین جایگاه جمهوری اسلامی ایران (از نظر ثبات امنیت و اقتصادی کشور) جای تردید وجود دارد.

 ضمن این که ملاحظه خواهد شد وضعیت تلفات برق در شبکه های انتقال و توزیع اصلا با جایگاه فنی ایران نسبت به جهان همخوانی نداشته و بسیار نامطلوب بوده و نزدیک به 10 میلیارد دلار زیان ثابت و متغیر به کشور وارد می کند.

ازطرف دیگر پایین بودن راندمان نیروگاه های کشور نیز مزید بر علت شده و ضمن کاهش چشمگیر بهره وری بهینه سوخت نیروگاه ها،در افزایش شدت انرژی کشور نقش پررنگی دارند و بالاخره در مورد تعرفه برق هم باید توجه داشت که روش تشکیلات برق کشور در استفاده از قیمت متوسط ، روشی منسوخ در دیگر کشورها بوده و عملا باعث پوشش ضعف مشکلات شبکه برق کشور می شود ضمن اینکه یارانه داده شده به مشترکین مختلف را غیرشفاف کرده است.

 امروزه در دنیا از روش محاسباتی قیمت تمام شده در سطوح مختلف ولتاژ و برای مشترکین مشابه استفاده می کنند که می تواند ضعف ها و قوت های خدمت برق رسانی را نشان داده و کاهش ضعف ها و تقویت نقاط قوت را امکان پذیر کند.

نظر شما