نقوی حسینی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی:

افزایش رضایت‌مندی مردم و وحدت؛ اولویت وزارت کشور در سال جاری

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۸:۳۴:۲۷
کد خبر: ۶۹۹۸۰۵
افزایش رضایت‌مندی مردم و وحدت؛ اولویت وزارت کشور در سال جاری
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اولویت‌های بیان شده وزیر کشور در سال 97، گفت: طبق توضیحات وزیر کشور، آشوب‌های دی ماه علیرغم اقدامات توطئه‌ای به بهترین شکل مدیریت شد و در سال جاری نیز این وزارتخانه افزایش رضایت‌مندی مردم و وحدت و انسجام داخلی را در اولویت دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز میزبان رحمانی فضلی وزیر کشور بود. نقوی حسینی سخنگوی این کمیسیون در توضیح صحبت‌های وزیر کشور در این کمیسیون اظهار کرد: در این جلسه آقای رحمانی فضلی ضمن اشاره به فراز و فرودهای زیاد در سال 96 تاکید داشت که برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی و مسائل پیرامون آن با سلامت و مشارکت بسیار بالای مردم بود. در حوزه امنیتی نیز علیرغم همه تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان جهانی و منطقه‌ای سعی شد حداکثر امنیت و آرامش مردم تامین شود.

وی افزود: طبق توضیحات وزیر کشور در موضوع حمله تروریستی به مجلس و آشوب‌های دی ماه نیز علیرغم اقدامات توطئه‌ای و مسائل پیش آمده تلاش شد وضعیت به بهترین شکل مدیریت شود. در حادثه پاسداران هم تدابیر زیادی صورت گرفت تا با کمترین خسارات موضوع خاتمه یابد.

وی اضافه کرد: آقای رحمانی فضلی با اشاره به زحمات زیاد در حوزه مرزها به بحث اشراف کامل بر شرایط و امنیت مرزها اشاره کرد و گفت که آسیب‌های اجتماعی دارای شرایط ویژه‌ای است که تلاش شد تا حد ممکن مهار شود و برخورد صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: وزیر کشور توضیح داد که مساله تجمعات نیز با خویشتنداری مدیریت شد و همه دستگاه‌ها با هماهنگی یکدیگر توانستند تجمعات را مدیریت کنند. در موضوع ارز و مشکلات آن هم بر اساس آنچه بر عهده وزارت کشور بود انجام وظیفه به خوبی صورت گرفت. وزیر کشور در حوزه فرهنگ به موضوع برگزاری راهپیمایی اربعین با آرام‌ترین و منظم‌ترین حالت ممکن اشاره کرد که برای برگزاری آن حدود 40 واحد اجرایی با هم هماهنگ شدند.

نقوی حسینی افزود: وزیر کشور افزایش رضایت‌مندی مردم را اولویت اول این وزارتخانه در سال جاری دانست و گفت که این وزارتخانه برای رسیدن به این مهم تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با کارآمدی، رضایت‌مندی مردم را افزایش دهد و اجازه ندهد نارضایتی به وجود آید. اولویت دیگر بیان شده از سوی وزیر کشور، وحدت و انسجام داخلی است. با توجه به دشمنی‌های قدرت‌های سلطه‌گر و برخی دولت‌های منطقه‌ای همچون عربستان سعودی که سعی می‌کنند فشار را بر مردم بیشتر کرده و نارضایتی‌های بیشتری را به وجود آورند، چنین اولویتی در دستور کار است.

وی افزود: اولویت دیگر بیان شده از سوی وزیر کشور، تامین امنیت بیشتر در مرزها و حوزه داخلی است. اولویت چهارم اقتصاد مقاومتی و تحقق آن است که از سال گذشته شروع شده است.

وی در پایان گفت که در این جلسه جاسمی، صفاری نطنزی، دهمرده، دهقانی، گودرزی، کواکبیان، نجفی، برومندی، رحیمی و کریمی قدوسی به بیان اظهاراتی پرداختند و در نهایت قرار شد که هر دو ماه یک بار نشست مشترک کمیسیون با وزیر کشور و معاونانش در این وزارتخانه برگزار شود.

نظر شما