نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی:

مشکل اصلی ما خود تحریمی است/ دولت بستر سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کرده است/ خودروسازان داخلی مانع به بار نشستن زحمات دولت می‌شوند

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۳:۴۶:۲۴
کد خبر: ۷۲۰۰۶۷
مشکل اصلی ما خود تحریمی است/ دولت بستر سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کرده است/ خودروسازان داخلی مانع به بار نشستن زحمات دولت می‌شوند
نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی گفت: خودروساز داخلی نمی‌خواهد خودروساز قوی با کیفیت خوب در داخل کشور خودرو تولید کند تا مردم مجبور بشوند این شبه خودروها را بخرند.

«محمدرضا منصوری»، نماینده مردم ساوه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت خودروسازی و حضور شرکت رنو در ایران به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: خودروسازان داخلی به ظاهر اظهار می کنند که موافق حضور رنو هستند اما در عمل این کار را به تعویق می اندازند.

او با بیان اینکه " قیمت خودرو به صورت کاذب افزایش پیدا کرده است" افزود: خودروسازان در شرایط خوبی قرار گرفته اند، آنها می توانند پیش‌فروش کنند زیرا تقاضا زیاد است.

منصوری ادامه داد: اما از سوی دیگر خودروسازان نمی‌توانند صادرات داشته باشند و این نقطه ضعفی برای کل خودروسازی است، به همین دلیل با پیش فروش می خواهند تحولی برای خود به وجود آورده و تولید را بالا ببرند.

نماینده مردم ساوه تنها راه نجات این مسئله را که مدیریت پول و اقتصاد دانست و گفت: پول های سرگردان باید به سمت کارخانه‌جات برود تا با این کار  دولت توانمدتر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت بدهکار بحساب می‌آید در حالیکه کارخانه دارد و می‌تواند صنایع اش را بفروشد که با این کار هم اصل ۴۴ انجام می شود و هم اینکه پول بسیار دست مردم هر روز از یک سو به سمت دیگر نمی‌رود.

منصوری بیان کرد: به مدت 2 سال است که مردم می شنوند، رنو می آید اما خودروسازان ما کاری می‌کنند که نیاید. اگر سایپا طی یک سال و نیم پیش به وعده های خود عمل می‌کرد و کار به موقع انجام می شد و خوب پیش می‌رفت، الان شاهد حضور رنو در ایران بودیم.

او گفت: سایپا با حرکات نمایشی و شو در کارخانه خبرنگاران را جمع و همه چیز را خوب توصیف کرد. چرا امروز سایپا کارخانه را واگذار نمی‌کند؟ چرا طی چند ماه گذشته این کار را انجام ندادند؟ چرا مدیرعامل‌ها این کار را انجام ندادند؟ معلوم است عده‌ای نمی‌خواهند هیچ خودرویی در ایران تولید و صادر شود.

این نماینده مجلس گفت: دولت باید وارد عمل شود زیرا می‌تواند کلید کارخانه را گرفته و تحویل دهد تا این موضوع طولانی نشود.

منصوری اذعان کرد: طی یک و نیم سال گذشته خودروسازان داخلی امیدشان به این است که ترامپ به کمک شان آمده و  نگذارد سرمایه‌گذار خارجی به کشور بیاید.

او گفت: خودتحریمی ما بدتر از تحریم خارجی است. من به عنوان نماینده مردم ساوه که قرار است رنو در آن تولید شود گریبانگیر این موضوع هستم.

عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه خودروسازان داخلی دوست ندارند سرمایه گذار خارجی به کشور بیاید، افزود: پول طرف خارجی به صورت نقدی آماده است و کارخانه را با قیمت مناسب و بالا می‌خرد اما در این میان خودروسازان ما کار سیاسی می کنند و با ادعاهای ظاهری که می گویند موافق فروش هستیم به قدری مسئله را  طول می دهند که  تحریم ها انجام گرفته و خودروسازان نتوانند به داخل کشور بیایند. به درازا کشیدن این موضوع دقیقا همان چیزی است که خودروساز داخلی نمی‌خواهد.

منصوری تاکید کرد: دولت بسترهای حضور سرمایه گذاران خارجی را فراهم کرده است اما برخی فراد از جمله خودروسازان رشته های دولت را پنبه می کنند و با رفتارشان مانع به ثمر نشستن زحمات دولت می شوند به همین دلیل دولت باید سریعا با آنها برخورد کند.

او با تاکید بر اصرار رنو در مقابل تحریم های آمریکا و پرداخت هزینه در مقابل آن گفت: در داخل هیچ قدم مثبتی در مقابل این حرکت نداشتیم.

منصوری در خصوص افزایش قیمت خودرو ها در روزهای اخیر گفت: مردم آرامش ندارند و برخی دوست دارند سود بیشتری کسب کنند. زمانی که کالایی گران می شود مردم بیشتر تمایل پیدا می‌کنند یا بفروشند یا بخرند. متاسفانه این مشکل را در موضوع مسکن نیز به وجود آوردند.

او در خصوص جلسه کمیسیون صنایع مجلس در خصوص خودروسازی گفت: در خصوص افزایش قیمت ها، نظارت بر  عملکرد و فروش جلسه ای داشتیم.

منصوری با تاکید بر اینکه مردم با نخریدن تقاضا را کم کنند، گفت: مردم  برای خریدن عجله نکنند زیرا اگر تقاضا کم شود، قیمت ها خود به خود پایین می آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز