عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

ضرورت تشکیل ستاد اقتصادی در دولت/ تعطیل کردن صرافی‌ها اشتباه است/ چند قطبی کردن جامعه سم است/ پرداخت یارانه برای ارز مسافرتی ضرورتی ندارد

۱۳۹۷/۰۴/۱۸ - ۰۵:۳۴:۰۷
کد خبر: ۷۲۶۹۰۴
ضرورت تشکیل ستاد اقتصادی در دولت/ تعطیل کردن صرافی‌ها اشتباه است/ چند قطبی کردن جامعه سم است/ پرداخت یارانه برای ارز مسافرتی ضرورتی ندارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چند قطبی کردن جامعه سم است و تنها وحدت و یکپارچگی است که می تواند نظام را از این پیچ احساس عبور دهد.

«محمود بهمنی»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا با بیان اینکه در شرایط فعلی باید خیلی زود ستادی در بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد و دارایی متشکل از افراد صاحب تخصص و تجربه تشکیل شود، گفت: در این ستاد باید ذخایر، منابع، بررسی و نیازها طبقه بندی شوند تا متناسب با آنها، ذخایر و ارز در دسترس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه برای ارز مسافرتی ضرورتی ندارد، افزود: چرا باید هزینه تفریح افراد توسط عموم مردم پرداخت شود؟ هر کسی قصد تفریح دارد هزینه اش را نیز بپردازد در مورد حج هم  این امر صادق است. در کل به این نوع فعالیت ها نباید رانت داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی می بایست نیازهای ضروری خود را تفکیک و از ارزمان نگهداری کنیم، تصریح کرد: در شرایط فعلی باید صرافی ها را فعال کرد نه تحریم.

بهمنی با بیان اینکه نباید فروش ارز را تنها به بانک مرکزی خلاصه کنیم، ادامه داد: تنها با رعایت این نکات می‌توانیم در عبور از بحران فعلی اقتصادی موفق شویم.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس با بیان اینکه باید اعتماد مردم را افزایش دهیم، گفت: مردم باید بدانند که در صورت سپرده گذاری کردن، پولشان حتما باز خواهد گشت، یک بانک دولتی نمی تواند پول مردم را پس ندهد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، بحث این دولت و آن دولت نیست بلکه مسئله حمایت از نظام است، ادامه داد: هر سه قوه باید برای حل مشکلات فعلی دست به دست هم داده و با کارهای کارشناسی و استفاده از توان نیروی تخصصی خود، به ارائه راهکاری مناسب بپردازند.

بهمنی با بیان اینکه مستقل عمل کردن ارگان های مختلف نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه ممکن است مشکلات را بیافزاید، گفت: چند قطبی کردن جامعه سم است و تنها وحدت و یکپارچگی است که می تواند نظام را از این پیچ احساس عبور دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز