عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

مهم‌ترین مشکل حوزه کشاورزی عدم مهار آب‌های پرتی است/ کشاورزان اطلاعی از اهمیت کشت گلخانه‌ای ندارند

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۵:۴۷:۵۹
کد خبر: ۷۳۵۶۷۷
مهم‌ترین مشکل حوزه کشاورزی عدم  مهار آب‌های پرتی است/ کشاورزان اطلاعی از اهمیت کشت گلخانه‌ای ندارند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین مشکل که در حال حضر با آن مواجه هستیم عدم مهار آب‌های پرتی است که به صورت غیرمجاز از چاه‌ها و یا از سفره‌های زیرزمینی گرفته می‌شود، است.

«سیدرضی نوری»، نماینده شوش و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره افزایش خشکسالی در کشور و پیشنهادات برخی درباره روی آوردن به کشت گلخانه‌ای گفت: یکی از مسائل کلیدی که با اداره آب و منابع طبیعی مطرح می‌کردیم «مدیریت آب» بود.

او گفت: جهاد کشاورزی در این راستا «آبیاری نوین» و «کشت گلخانه‌ای» را راه‌اندازی کرد که در این روش، آبیاری تقریبا 10 درصد کمتر شده و کیفیت تناژ و ارزش افزوده محصولات بالا می‌رود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته به‌رغم بارش بالای باران از کشت گلخانه‌ای استفاده می‌کنند و نتیجه‌ای مطلوبی نیز گرفته‌اند، تصریح کرد: در صورت استفاده از این روش، هم از هدر رفت انرژی جلوگیری شده و همچنین رشد محصولات حتی در یک مزرعه کوچک 10 درصد افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به آبیاری نوین که از چاه تا مزرعه انجام می‌شود، افزود: مهم‌ترین مشکل که در حال حاضر با آن مواجه هستیم عدم  مهار آب‌های پرتی است که به صورت غیرمجاز از چاه‌ها و یا از سفره‌های زیر زمینی گرفته می‌شود.

او با تاکید بر اینکه کشت گلخانه‌ای طرح موفقی است، ادامه داد: از چند سال گذشته این طرح‌ها اجرایی شده اما متاسفانه پیشرفت چندانی نداشته زیرا فوایدی که کشاورزان از آن بهره‌مند می‌شوند به درستی اطلاع‌رسانی نشده است.

نوری گفت: مردم هنوز فرهنگ استفاده از کشت گلخانه‌ای را نداشته و آموزش‌های لازم به کشاورزان در خصوص سودی که از این روش می‌توان به‌دست آورد را نمی‌دانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز