نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

رفتارهای برخی از هواداران با انسجام و اتحاد ملی مغایرت دارد/ نیازمند فرهنگ سازی و آموزش از طریق رسانه‌ها هستیم

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۰۹:۰۵:۳۰
کد خبر: ۷۳۹۷۳۸
رفتارهای برخی از هواداران با انسجام و اتحاد ملی مغایرت دارد/ نیازمند فرهنگ سازی و آموزش از طریق رسانه‌ها هستیم
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ازحواشی به وجود آمده در چند بازی اخیر، ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه برخی هواداران و تماشاگرنماها هیجاناتی منافی ارزش ها و هنجارهای رایج در جامعه از خود بروز دادند که علیه وحدت ملی بود.

«سیده فاطمه ذوالقدر»، نماینده مردم تهران و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره حواشی دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس گفت: یکی از عناصر مشترک در اغلب مسابقات ورزشی تماشاگران هستند و می توان ادعا کرد که ورزش بدون حضور هواداران زنده نخواهد بود.

او اظهار کرد:  همانند چند بازی اخیر گاها رفتارهایی از برخی هواداران تیم های ورزشی سر می زند که کاملا با انسجام و اتحاد ملی که همه مردم ایران برای ارتقاء آن تلاش می کنند، مغایرت دارد که این رفتارها کاملا محکوم می شود.

او گفت: ورزش عاملی برای ایجاد نشاط، سرگرمی، ارزش و افتخار آفرینی و ایجاد غرور ملی و اتحاد اجتماعی در بین گروه ها، قومیت ها و فرهنگ های متنوع موجود در کشور است.

ذوالقدر از حواشی به وجود آمده در چند بازی اخیر، ابراز  تاسف کرد و گفت: متاسفانه برخی هواداران و تماشاگرنماها هیجاناتی منافی ارزش ها و هنجارهای رایج در جامعه از خود بروز دادند که علیه وحدت ملی بود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد:  برای مدیریت و ساماندهی فضای ورزشگاه ها جهت پرهیز از رفتارهای پرخاشجویانه و تهاجمی قوانینی وضع شده که چنانچه هواداران تیمی رفتاری منافی هنجارها و قواعد رایج انجام دهند، تیم آنها مشمول پرداخت جریمه نقدی و یا تنبیهاتی از این دست می گردد. اما با این حال شاهد این هستیم که این عامل نتوانسته بازدارندگی لازم را داشته باشد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: یکی از دلایلی که برای مخالفت حضور خانواده ها در  استادیوم ها مطرح می شود، همین گفتمان و شعارهای مغایر عرف، وحدت و انسجام جامعه است که تماشاگرنماها به کار می برند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این تماشاگرنما ها با استفاده از الفاظ ناشایست و یا تضاد برانگیز به زعم خودشان می‌خواهند به تضعیف روحیه حریف بپردازند که این تصور کاملا غلط و پوچی است که رهایی از این معضل نیازمند فرهنگ سازی و آموزش از طریق رسانه ها به عنوان کارآمدترین ابزار است.

ذوالقدر بیان کرد: با حضور خانواده ها در استادیوم ها، هم تفریح و سرگرمی خانوادگی را ترویج می‌دهیم و هم در حضور زنان و کودکان، مردان با ملاحظه رفتار و عمل خواهند کرد و با اینکار می‌توان فضای ورزش و ورزشگاه را به سمت و سوی نشاط و سرگرمی سالم سوق داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز