عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

برای برون رفت از شرایط فعلی جلسات مداوم با دولت داریم/ به کالاهای ضروری ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۴:۵۶:۲۴
کد خبر: ۷۵۳۲۳۸
برای برون رفت از شرایط فعلی جلسات مداوم با دولت داریم/ به کالاهای ضروری ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه وارد جنگ اقتصادی شدیم، جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس با دولت به ویژه بانک مرکزی را پی‌درپی برگزار می‌کنیم.

«کاظم دلخوش»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص سیاست جدید بانک مرکزی برای تزریق ۸ هزار میلیارد تومان به بازار برای کنترل قیمت ارز گفت: دولت در ۲ بخش بازار نوع اول و بازار ثانویه باید به نحوی ارز تزریق کند که در هر ۲ بخش مردم دچار مشکل نشوند.

او با بیان اینکه به کالاهای ضروری ارز ۴۲۰۰  تعلق می گیرد، افزود: قرار بر این شد که کالاهای ضروری مردم توسط دولت و بخش های زیرمجموعه آن تامین شود.

دلخوش عنوان کرد: تزریق ۸ هزار میلیارد تومان به بازار، بازار ثانویه را پوشش می‌دهد.

او ادامه داد: دولت مرحله به مرحله درآمد خود را از محل پتروشیمی‌ها، واردات کالا و صادرات برخی  کالاها از جمله نفت تنظیم می‌کند تا بتواند بازار را تحت کنترل بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه وارد جنگ اقتصادی شدیم، جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس با دولت به ویژه بانک مرکزی را پی‌درپی برگزار می‌کنیم.

او گفت: شرایط را باید طوری تنظیم کنیم که افراد سو‌ء ‌استفاده‌گر نتوانند از این فرصت استفاده کنند و همچنین دولت نیز بتواند تنظیم بازار را به درستی انجام دهد.

دلخوش مطرح کرد: دولت هر چقدر بتواند قیمت ارز و منابع درآمدی خود را کنترل و به بازار عرضه کند، قطعا می‌تواند نسبت به روند رو به رشد بازار نابه‌سامان ارز اقدام کند.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هر هفته جلساتی در خصوص برون رفت از وضع اقتصادی موجود برگزار می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز