عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

مخالف طرح «مالیات بر عایدی مسکن» هستم/ زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح را نداریم/ ۶۰ درصد افت معامله در بازار مسکن داریم

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۵:۲۸:۲۸
کد خبر: ۷۸۲۶۳۴
مخالف طرح «مالیات بر عایدی مسکن» هستم/ زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح را نداریم/ ۶۰ درصد افت معامله در بازار مسکن داریم
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مخالف طرح «مالیات بر عایدی مسکن» هستم زیرا زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح را نداریم.

«سید هادی بهادری»، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص طرح "مالیات بر عایدی مسکن" گفت: طرح مالیات بر عایدی مسکن، در کمیسیون تخصصی (کمیسیون اقتصادی) به تصویب رسید اما در کمیسیون فرعی (کمیسیون عمران) رد شد.

وی گفت: در شرایط فعلی اجرایی کردن این طرح به نفع جامعه نیست و سبب تضعیف گردش چرخه پول و سرمایه در حوزه مسکن می شود و سرمایه‌ها به سمت سفته بازی و خرید ارز سوق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد، افزود: نظام قیمت گذاری درست نیست و کسانی که خرید و فروش مسکن انجام می‌دهند برای فرار از مالیات با عناوین مختلف این کار را انجام خواهند داد.

بهادری تصریح کرد: اگر خانه ای را امروز با قیمتی مشخص خریداری کنیم باتوجه به تورم موجود پس از 6 ماه افزایش قیمت خواهد داشت. این افزایش قیمت به معنای سود نیست زیرا با پول آن می‌توان خانه ای مشابه به خانه قبلی خرید.

وی با اشاره به اینکه در بازار مسکن نسبت به ماه های گذشته 60 درصد افت معامله داریم، اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه گذاران تمایلی برای حضور در بازار مسکن ندارند و به عبارتی خرید و فروش‌های سرمایه‌ای در این بازار، متوقف شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مخالف طرح "مالیات بر عایدی مسکن" هستم، بیان کرد: سرمایه زمانی اضافه می شود که بتوان با سود آن خانه ای بهتر خرید اما این سود حاصل از تورم است و نباید از آن مالیات گرفت.

نماینده مردم ارومیه گفت: ظاهراً طرح دهن پرکن است و در ظاهر می خواهند دست دلالان را درحوزه مسکن کوتاه کند اما اینگونه نیست و اگر اجرایی شود با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز