نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

جمع شدن همه دور هم یک نعمت است/ تفعل به حافظ و شناخت او برای جوانان ضروری است

۱۳۹۷/۰۹/۳۰ - ۱۹:۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۹۰۴۵۵
جمع شدن همه دور هم یک نعمت است/ تفعل به حافظ و شناخت او برای جوانان ضروری است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط حاضر باید دورهمی‌های و تعلقات خانوادگی را خیلی بیشتر از گذشته جدی بگیریم.

«پروانه مافی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: یکی از کهن‌ترین اعیاد ایرانیان یلداست. در حقیقت ایرانیان کهن، غلبه روشنایی بر تاریکی را جشن می‌گیرند چون برای یک دقیقه هم که شده از شب یلدا به طول روز اضافه می‌شود.

وی گفت: این نماد قابل تأملی است که ایرانیان از دیرباز تاکنون همیشه در پی روشنایی هستند و در پی مبارزه با تاریکی و این می‌‌تواند ارزشمند باشد و بین ما هم از گذشته تا به حال ارزشمند بوده است.

مافی ادامه داد: فکر می‌کنم در شرایط حاضر جوامع مختلف اسلامی نیاز به نشاط و دور هم بودن دارند و به دلیل شرایطی که پیش آمده و تفرد و فردگرایی که از سایر کشورها به فرهنگ ما ورود و غلبه داده است، باید دورهمی‌های خانوادگی و تعلقات خانوادگی را خیلی بیشتر از گذشته جدی بگیریم. یلدا یکی از آن شب‌هایی است که می‌تواند همه را دور هم جمع کند خصوصا که با معنویات ریشه‌ای هم همراه است. تفعل به حافظ و شناخت او برای جوانان خصوصا نسل جوان بسیار واجب و ضروری است.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: جمع شدن دور هم یک نعمت است و حافظ خوانی و یاد کردن از اشعار این شاعر که بسیار عمیق و معنوی بوده، یک موهبت دیگری است که در این شب متوجه ایرانیان است؛ در عین حال شادی و نشاط را با خود همراه دارد زیرا افراد از دیدن یکدیگر لذت می‌‌برند و کینه‌ها از بین می‌رود و محبت و شادی جایگزین می‌‌شود. انشالله یلدا مبارک باشد. ما یلدا را دو قسمت کردیم، ناهار در کنار خانواده همسر و شام هم خودمان و فرزندانمان.

نظر شما