عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:

قومیت‌ها در طرح استانی شدن حذف نمی‌شوند و نماینده خواهند داشت/ منتقدان طرح نگران از دست دادن موقعیت خود هستند

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۴:۵۴:۱۷
کد خبر: ۸۰۲۳۶۲
قومیت‌ها در طرح استانی شدن حذف نمی‌شوند و نماینده خواهند داشت/ منتقدان طرح نگران از دست دادن موقعیت خود هستند
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی فکر می کنند با استانی شدن انتخابات مذاهب مختلف تضعیف می شوند که این چنین نیست.

«بهروز نعمتی»، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص طرح جامع انتخابات گفت: من حدود 5 سال است که شاهدم دولت قصد دارد لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارائه دهد که تا این لحظه، هیچ موردی به مجلس نیامده است.

وی افزود: هدف از این کار این است که کاری جامع و کامل انجام شود. طرحی که نمایندگان ارائه دادند 2 شوری بودن آن تصویب شد و درخواست‌مان از دولت این است که هر  نظری دارد، ارائه بدهد.

نعمتی تصریح کرد: استانی شدن انتخابات به پویاتر شدن مجلس کمک می‌کند. الان زمان آن رسیده که از برخی مسائل عبور کنیم. قومیت‌ها در این طرح نه تنها حذف نمی‌شوند بلکه نمایندگان خود را خواهند داشت. کسانی که مسائلی از این قبیل را مطرح می‌کنند، مطمئنا مطالعه و بررسی دقیقی از طرح ندارند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برخی فکر می‌کنند با استانی شدن انتخابات مذاهب مختلف تضعیف می‌شوند که این چنین نیست. میزان مشارکت مردم نیز هیچ ربطی به استانی شدن انتخابات ندارد و اینگونه نیست که با استانی شدن انتخابات، مشارکت مردمی کم شود.

وی افزود: برخی نمایندگان که مباحثی از این قبیل را مطرح می‌کنند در شهرستان‌های خود موقعیتی دارند که به دلیل ترس از دست دادن آن، با این طرح مخالفت می‌کنند. انتخابات استانی برای داشتن نظام پارلمانی منسجم‌تر کمک بسیاری می‌کند و از همه نخبگان می‌توان در اجرایی شدن این طرح، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه چرا مخالف قدرت گرفتن احزاب هستیم؟ افزود: هرچقدر احزاب قدرتمندتر شوند به نفع نظام و کشور است. اگر احزاب انتخابات را برگزار کنند خودشان پاسخگو هستند. امروز کسی پاسخگو نیست و هرکسی رای آورد، کار را تمام شده می‌داند.

عضو هیات رئیسه مجلس  شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح در شورای نگهبان تصویب می‌شود؟ گفت: تا آن زمان فاصله زیادی داریم و در این فاصله باید جمع‌بندی‌های لازم صورت گیرد.

نظر شما
پرونده ویژه