عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

معامله به موقع مانع از رکود در بازار مسکن می‌شود/ بیش از ۵۰۰هزار خانه خالی در کشور وجود دارد/ سیستم معاملاتی ما نقص زیادی دارد

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۴:۵۴:۴۷
کد خبر: ۸۰۳۳۲۹
معامله به موقع مانع از رکود در بازار مسکن می‌شود/ بیش از ۵۰۰هزار خانه خالی در کشور وجود دارد/  سیستم معاملاتی ما نقص زیادی دارد
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چنانچه مساکن خالی را به موقع اجاره و یا معامله کنیم با تورم در قیمت مسکن روبرو نخواهیم شد.

«یوناتن بت‌کلیا»، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص وضعیت مسکن و بودجه عمرانی در لایحه بودجه 98 گفت:  بودجه‌ای که برای بخش عمرانی کشور اندیشیده شده، 65 هزار میلیارد تومان است که با سنجیدن شرایط فعلی در لایحه کم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد زیاد مسکن خالی در کشور گفت: چنانچه مساکن خالی را به موقع اجاره و یا معامله کنیم با تورم در قیمت مسکن روبرو نخواهیم شد.

وی اظهار کرد: باید قانونی برای گرفتن مالیات و عوارض از مساکن خالی اندیشیده شود زیرا کسانی که نمی‌خواهند خانه‌هایشان را اجاره بدهند با ترفندهایی مثل روشن گذاشتن چراغ خانه یا بازکردن آب در مدت معلوم و یا زدن پرده‌ای در پنجره ظاهرسازی می‌کنند که خانه خالی از سکنه نیست.

بت‌کلیا تصریح کرد: بیش از 500 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد و دلیل خالی گذاشتن این خانه‌ها نیز برای بالاتر رفتن قیمت خانه است که در موقعیتی بهتر با قیمت بیشتر معامله کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بنگاه‌های معاملاتی در بالا رفتن قیمت مسکن تاثیر زیادی دارند، زیرا بعضا شاهد بودیم که مشاوران املاک با گفتن «چرا می فروشی؟ احتمالا چند ماه بعد گران‌تر می‌فروشی» مانع از انجام معامله می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه میزان رهن دریافتی در کشور ما زیاد است در حالیکه در سایر کشورها یا رهن دریافت نمی‌کنند و یا مبلغ کمی برای احتمالات می‌گیرند، افزود: متاسفانه سیستم معاملاتی ما نقص زیادی دارد ولی ما ملتی هستیم که ناممکن‌ها را ممکن می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز