نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی:

طرح استانی شدن انتخابات این هفته در مجلس بررسی می‌شود

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۰۵:۴۷:۱۴
کد خبر: ۸۰۸۱۵۵
طرح استانی شدن انتخابات این هفته در مجلس بررسی می‌شود
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دولت با استانی شدن انتخابات موافق بوده و کمیسیون نیز آن را تصویب کرده و در دستور کار این هفته مجلس قرار می گیرد.

«بیت‌الله عبداللهی»، نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درخصوص استانی شدن انتخابات گفت: استانی شدن انتخابات در قالب طرح مطرح و در حال بررسی است و به نظر بنده‌، شهرستانی ماندن انتخابات کار اشتباهی است.

وی افزود: دولت با استانی شدن انتخابات موافق است و کمیسیون نیز آن را تصویب کرده و در دستورکار مجلس قرار گرفته است. به احتمال زیاد این هفته طرح استانی شدن انتخابات در صحن مجلس بررسی می‌شود.

عبداللهی بیان کرد: در طرح استانی شدن انتخابات، کاندیداهایی که بتوانند ۱۵ درصد آرا را در شهرستان خود کسب کنند و در سطح استان بیشترین آرا را به‌دست آورند به عنوان نماینده حوزه انتخابیه خود انتخاب می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها تصریح کرد: پس از استانی شدن انتخابات رقابت بین نامزدهای انتخاباتی حوزه‌ها انجام می‌شود و بدین معنا نیست که یک نامزد در شهرستان کوچک با کاندیدای مرکز استان رقابت کند.

وی با بیان این که موافق تصویب این طرح هستم، افزود: با تصویب این طرح نمایندگان به مسائل کلان کشور توجه خواهند کرد.

عبداللهی اظهار کرد: استانی شدن انتخابات به حزبی شدن انتخابات کمک اساسی خواهد کرد و این احزاب هستند که وارد عمل می‌شوند و اینگونه نخواهد شد که افراد با صرف هزینه زیاد و تبلیغات گسترده وعده هایی داده و رای جمع کنند و بعدها پاسخگوی وعده‌های خود نباشند.

وی تاکید کرد: اگر انتخابات استانی شود افراد باتجربه و شناخته شده روی کار خواهند آمد و کسی نمی‌تواند از راه‌های غیراصولی و پولشویی، رای جمع کند. با تصویب این طرح یک قدم رو به جلو خواهیم برداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز