عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

سعی دشمن مختل کردن وضعیت امنیتی کشور است/ رهبری تاکید دارند دولت به کار خود ادامه دهد/ در آستانه تصویب بودجه طرح استیضاح رییس جمهور درست نیست

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۵:۳۶:۵۷
کد خبر: ۸۱۳۸۳۹
سعی دشمن مختل کردن وضعیت امنیتی کشور است/ رهبری تاکید دارند دولت به کار خود ادامه دهد/ در آستانه تصویب بودجه طرح استیضاح رییس جمهور درست نیست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: سعی دشمن برای مختل کردن وضعیت امنیتی است و با وضع شدیدترین تحریم ها و با هدف ناامیدکردن مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند بنابراین طرح استیضاح رییس جمهور به نفع کشور نیست.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص طرح استیضاح رییس جمهور گفت: مقام معظم رهبری در جلسه ای که با مسئولین و حتی نمایندگان مجلس داشتند اعلام کردند که این دولت باید کارش ادامه داده و تمام کند.

وی ادامه داد: شرایط کشور شرایط ویژه ای است زیرا در آستانه چند رویداد مهم از جمله بودجه نویسی، تغییر سال و پایان معافیت ۷-۸ کشوری که از آمریکا معافیت گرفته بودند، هستیم. سعی دشمن مختل کردن وضعیت امنیتی است و با وضع شدیدترین تحریم ها و با هدف ناامیدکردن مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

جمالی تاکید کرد: به نظر بنده در شرایط فعلی فضای مناسبی برای طرح استیضاح رییس جمهور نیست. زمانیکه مقام معظم رهبری فرمودند همین دولت باید کارش را به پایان برساند شاید در این مورد زمزمه هایی شنیده بودند که این مطلب را فرمودند.

وی گفت: با همه احترامی که برای امضاکنندگان قائل هستم، فقط حدود ۱۰ نفر این طرح را امضا کرده‌اند. حتی فراکسیون امید که نزدیک ترین فراکسیون به دولت است هم این نارضایتی را از رییس جمهور دارد که روسای فراکسیون ها و نمایندگان براحتی نمی توانند در فواصل کوتاه با ایشان ملاقات داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار  کرد: در شرایط فعلی و فشار دشمن، بهتر است رییس جمهور از حق قانونی خود استفاده کرده و از هیات رییسه بخواهد تا برای ارائه گزارش به مجلس بیاید. ارتباط بین مجلس و دولت باید تقویت شود، حتی زمانیکه از  رییس جمهور سوالی پرسیده  نمی شود خود ایشان به مجلس  برای ایراد سخنرانی بیایند و مطمئنا مجلس نیز موافقت خواهد کرد.

وی بیان کرد: بهتر است رییس جمهور به مجلس برای ارائه اطلاعات دقیق تر تشریف بیاورند و اطلاعات خوبی ارائه بدهند.

جمالی بیان کرد: اگر  ارتباطات بین مجلس و دولت بیشتر شود تعاملات و تفاهمات افزایش پیدا می‌کند و این گونه مباحث کمتر مطرح می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز