اعضای هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان تاکید کردند؛

لزوم ایجاد روابط بانکی میان تهران و اسلام آباد

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۴:۲۶:۴۳
کد خبر: ۸۶۰۴۱۸
لزوم ایجاد روابط بانکی میان تهران و اسلام آباد
اعضای هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی در آخرین روز از سفر خود به پاکستان در شهر «کراچی» با مقامات ارشد دولت ایالت سِند دیدار و درخصوص گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از جمله لزوم ایجاد روابط بانکی رایزنی کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هیات پارلمانی ایران به ریاست «احمد امیرآبادی فراهانی» پس از دیدار و گفت وگو با مقامات ارشد دولت پاکستان در اسلام آباد، راهی شهر کراچی مرکز ایالت سِند شدند.

اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان روز پنجشنبه با «سید مراد علی شاه» سروزیر ایالت سند، «عمران اسماعیل» حکمران ایالت و «سراج دُرانی» رئیس مجلس ایالتی به صورت جداگانه دیدار کردند.

«محمد باسط دُرازهی، محمد حسینی و محمدرضا صباغیان» نمایندگان مردم سراوان، تفرش و یزد در مجلس شورای اسلامی و همچنین «احمد محمدی» سرکنسول ایران در کراچی در این دیدارها حضور داشتند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به ارتقای وضعیت بهداشتی ایالت سند و گسترش همکاری های اقتصادی میان شرکت های ایرانی و ایالت سِند به ویژه در حوزه های فنی و مهندسی، گفت: ایران خواهان مشارکت در طرح های عمرانی از جمله انرژی های تجدید پذیر، گسترش همکاری ها در حوزه کشاورزی از قبیل افزایش واردات محصولات و در مقابل صادرات ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی است.

وی افزود: زمینه های فراوانی برای سرمایه گذاری میان ایران و پاکستان وجود دارد بنابراین باید از این ظرفیت ها در جهت تقویت همکاری ها میان شرکت های دو کشور در بحث کشاورزی، تولید قطعات خودرو و دارو استفاده کرد.

امیرآبادی همچنین بر اجرایی شدن قرارداد خواهرخواندگی مشهد و کراچی و سایر تفاهم های انجام شده میان استان های ایران و ایالت سند تاکید کرد.

وی با اشاره به سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران اظهار داشت: این سفر موجب ارتقای همکاری های دو کشور شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با تاکید بر اجرای طرح خط لوله گازی میان دو کشور آن را برای برای توسعه پاکستان به ویژه ایالت سند مهم برشمرد.

وی افزود: ایجاد روابط بانکی میان ایران و پاکستان به عنوان زمینه ارتقای همکاری های اقتصادی دوجانبه اجتناب ناپذیر است.

امیرآبادی اظهار داشت: افزایش همکاری های گمرکی برای تسهیل تجارت دو کشور و افزایش سرمایه گذاری مشترک به ویژه مناطق تجارت آزاد دو کشور باید در دستور کار قرار گرفت.

سید مراد علی شاه سروزیر ایالت سِند پاکستان نیز گفت: تبادل هیات های پارلمانی و دولتی میان ایران و پاکستان در سطح خوبی قرار دارد و نشان دهنده تحکیم دوستی و برادری بین دو کشور است.

وی تاکید کرد: خط لوله گاز بهترین گزینه برای توسعه هر چه بیشتر روابط و ما ضمن استقبال از تکمیل آن معتقدیم که هیچ منبعی جایگزین طرح خط لوله ایران برای پاکستان نخواهد بود.

سراج دُرانی رئیس مجلس ایالت سند پاکستان نیز در دیدار با اعضای هیات پارلمانی ایران گفت: ما از هیچ تلاش برای گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران و کمک به اجرایی شدن توافقنامه ها میان ایران و ایالت سند دریغ نمی کنیم.

وی اظهار داشت: کراچی مرکز اقتصادی پاکستان و ما پیگیری اجرای توافقات اقتصادی با ایران خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز