مدیر کل جدید محیط زیست استان فارس معرفی شد

۱۳۹۴/۰۳/۰۲ - ۱۴:۵۰:۳۵
کد خبر: ۲۸۷۲۱۳
مدیر کل جدید محیط زیست استان فارس معرفی شد
با حضور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست حمزه ولوی بعنوان مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست استان فارس معرفی و از زحمات و تلاش های حسینعلی ابراهیمی کارنامی تقدیر شد
به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، حمزه ولوی تا کنون در مسئولیت های  بیولوژیست ( دریا ) در مرکز تحقیقات شیلات خلیج فارس – بوشهر . کارشناس بخش محیط زیست طبیعی استان بوشهر ، رئیس گروه تحقیقات در اداره کل محیط زیست بوشهر،معاون کل و معاون فنی در اداره کل محیط زیست بوشهر ، کارشناس محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت مجیط زیست فارس مشغول به کار بوده است.
 
وی دارای مدرک دکتری در رشته زیست شناسی (اکولوژی – جانوران دریا) از دانشگاه خرمشهر ، کارشناسی ارشد در رشته زیست شناسی (گرایش دریایی) از دانشگاه شهید چمران اهواز و کارشناسی زیست شناسی جانوری از دانشگاه شیراز است.
 
احمدعلی کیخا، درمراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: برخی افراد به بهانه تامین آب دنبال احداث سد و به بهانه توسعه دنبال احداث پالایشگاه هستند واین موارد را به نام مردم تمام می کنند ولی تامین سلامت وآسایش مردم از سوی این سازمان براحداث سد و پالایشگاه اولویت دارد. 
وی با بیان اینکه اولویت برای محیط زیست در نظر گرفتن منافع مردم است، افزود: در احداث پالایشگاه و جاده و سد هم باید اول منافع مردم را در نظر گرفت ، تامین سد لزوما به معنی تامین آب نیست،احداث پالایشگاه لزوما به معنی تامین آسایش مردم نیست ، محیط زیست حافظ و نگهبان محیط سالم زندگی مردم است .
وی با بیان اینکه ما ملزم به اجرای قانون هستیم واصل پنجاهم قانون اساسی تکلیف همه را در مقابل قانون مشخص کرده است، گفت: متاسفانه در برخی موارد کارشناسان محیط زیست را صالح برای تشخیص عمل مجرمانه در حوزه محیط زیست نمی شناسند.
وی ادامه داد: در این زمینه اگر نقایصی وجود دارد باید نقایص رفع شود، اگر محیط زیست با احداث یک جاده مخالفت کرد چرا باید 150 نماینده مجلس تومار بنویسند به رییس جمهوری و بر احداث آن جاده تاکید کنند؟
کیخا با بیان اینکه در حوزه محیط زیست نمی شود صورت مساله را پاک کرد، گفت : نمونه ای از مقاومت محیط زیست در برابر طرح های توسعه را ما در استان فارس در احداث طرح توسعه پالایشگاه شیراز شاهدیم، در بازدیدی که من از منطقه داشتم مشاهده شد که بخش زرقان برای احداث طرح صنعتی پالایشگاه دیگر ظرفیت ندارد.
وی ادامه داد: زرقان آنقدر آلودگی دارد که نمی شود آلودگی بیشتری بر آن افزود، پالایشگاه اگر طرح جایگزینی به جای طرح کنونی دارد باید ارائه کند تا بررسی شود .
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به موضوع منطقه بهرام گور اشاره کرد و گفت : در زمان استاندار پیشین فارس در این زمینه طرحی به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شده که مورد موافقت قرار نگرفت ، اکنون نیز باید با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی و داشتن ارزیابی محیط زیست این طرح را بررسی کرد.
کیخا تاکید کرد: امکان ندارد محیط زیست بر خلاف روح حاکم بر این سازمان مجوزی ارائه کند ، ما مجوزی برای تخریب بیشتر طبیعت در منطقه بهرام گور نمی دهیم ، هرگز این اتفاق نخواهد افتاد که مناطق زیست محیطی این منطقه مورد تعرض قرار گیرد.
وی با تقدیر از خدمات حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیر کل پیشین محیط زیست فارس حمزه ولوی را به عنوان مدیر کل جدید فارس معرفی کرد.
گفتنی است، حسینعلی ابراهیمی کارنامی به سمت مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی منصوب شده است، حمزه ولوی نیز پیش از این معاون فنی محیط زیست فارس بوده است .
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز