استاندار اصفهان خبر داد:

منطقه گردشگری سدکوچری مستعد سرمایه گذاری

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۱۳:۱۰:۳۵
کد خبر: ۳۹۳۴۵۵
منطقه گردشگری سدکوچری مستعد سرمایه گذاری
به گزارش برنا اصفهان استاندار اصفهان گفت:منطقه ی گردشگری اطراف سد کوچری آماده ی جذب سرمایه گذار است.

 به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان دکتر رسول زرگرپور با اعلام این خبر افزود: افراد علاقه مند به سرمایه گذاری برای نقاط تفریحی و جاذب توریسم در اطراف سد کوچری می توانند از نقاط مستعد شناسایی شده و طرح جامعی که برای آن ها در نظر گرفته شده است مطلع و پیشنهاد خود را ارائه نمایند. سد کوچری در۶ کیلومتری شهر گلپایگان قرار گرفته است و در حال حاضر در مرحله ی آبگیری است که آب آن بیشتر برای تامین آب شرب استان قم و شهرستان های اطراف مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در اولین کارگروه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در سال جدید، اظهارداشت: اصلی ترین محور توسعه ی استان از سه محور توسعه ی بلند مدت، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

زرگرپور با بیان اینکه منطقه ی گردشگری بسیار زیبا، بکر و جاذبی در اطراف این سد ایجاد شده است، یادآورشد: متاسفانه در گذشته چون طرح مصوب و انضباطی بر مناطق گردشگری اطراف سدها حاکم نبوده است سبب شده که در اطراف بسیاری از سد ها ساخت و سازهای نامتناسب و همراه با مشکلات زیست محیطی حتی برای آب سدها حاکم شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: برای اولین بار تصمیم گرفته شد که طرح جامع و کاملی در ارتباط با منطقه ی گردشگری اطراف سد کوچری فراهم نماییم که هم طرح علمی باشد، هم مسائل زیست محیطی در آن رعایت شده باشد و هم اگر قرار باشد ساخت و سازی در اطراف سد انجام شود با یک انضباط کامل صورت گیرد.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه چند نقطه در اطراف این سد به عنوان نقاط مستعد شناسایی شده است، اظهارداشت: ضوابط و مقرراتی که باید بر این نقاط حاکم شود تفهیم شده است و برای سرمایه گذاران ارائه خواهد شد.

استاندار اصفهان افزود: افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری برای نقاط تفریحی و جاذب توریسم در اطراف سد کوچری هستند می توانند از این نقاط مستعد که شناسایی شده و طرح جامعی که برای آن ها در نظر گرفته شده است آگاهی یابند و پیشنهاد خود را ارائه نمایند و در صورتی که پیشنهاد آن ها در شورای شهرسازی و معماری ایران مورد تصویب قرار گیرد در رابطه با تحویل زمین و دادن تسهیلات اقدام خواهیم کرد.

مدیریت استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان قابلیتهای زیادی در زمینه جذب سرمایه گذار برای گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: برهمین اساس کارگروه گردشگری استان اصفهان با اهمیت و اولویت ویژه ای پیگیری می شود.

وی به دو طرح مهم گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: ساخت چند هتل پنج ستاره با معضلات فنی معماری و شهرسازی مواجه بود و در یکی دو سال گذشته کار ساخت این هتل ها متوقف شده بود.اما به زودی ضوابط و مشخصات نهایی به متقاضیان ساخت هتل ها اعلام خواهد شد تا عملیات اجرایی آن ها از سر گرفته شود.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه ۲۰ هتل در اصفهان در حال ساخت است، تصریح کرد: ۳ هتل ۵ ستاره، ۴ هتل ۴ ستاره و بقیه نیز در کیفیت های مختلف هستند که می تواند حجم قابل قبولی از ظرفیت تخت را به ظرفیت موجود اضافه نماید.

 

نظر شما