سرپرست آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری:

وجود ۸ دشت ممنوعه در استان

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۵:۰۲:۱۲
کد خبر: ۴۲۰۲۶۶
وجود ۸ دشت ممنوعه در استان
سرپرست آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: رفع مشکل کمبود آب نیازمند مدیریت مصرف و اجرایی برای عبور از خشکسالی است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ فتح‌الله صابرپور با بیان اینکه استان با مشکل جدی کمبود آب مواجه است، اظهار داشت: بحران کمبود آب را می‌توان مدیریت و شرایط را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها با میزان آب کم این مشکل را مدیریت می‌کنند، افزود: مشکل کمبود آب را می‌توان با مدیریت صحیح مصرف و اجرایی به شکلی عملی کرد که با کمک مردم به خوبی از مشکل خشکسالی عبور کنیم.

سرپرست آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل کمبود آب در شهرستان بروجن بیان کرد: شهرستان بروجن مانند سایر شهرستان‌ها شرایط تثبیت‌شده‌ای ندارد که آب منطقه‌ای آمادگی لازم برای هرگونه همکاری برای رفع مشکل آب شرب این منطقه را دارد.

صابرپور با اشاره به وجود 8 دشت ممنوعه در استان گفت: از مجموع 11 دشت آبخوان 8 دشت به دلیل اینکه از شرایط نرمال آبی برخوردار نیستند به عنوان دشت‌های ممنوعه قلمداد می‌شوند.

وی تصریح کرد: 8 دشت ممنوعه استان شامل شهرکرد، بروجن ـ فرادنبه، سفیدشت، گندمان ـ بلداجی، لردگان، جوانمردی یا خانمیرزا، کیار و مالخلیفه است.

سرپرست آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعداد چشمه‌های شناسایی شده در استان بیان کرد: 179 چشمه در شهرکرد، 42 چشمه در بروجن ـ فرادنبه، 8 چشمه در سفیددشت، 272 چشمه در گندمان ـ بلداجی، 69 چشمه در لردگان، 143 چشمه در فلارد، 48 چشمه در کیار، 118 چشمه در خانمیرزا، 203 چشمه در جونقان ـ فارسان و 74 چشمه در شلمزار شناسایی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز