مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد:

وجود یک هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی و ۲۹۴ گونه جانوری در سطح استان

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۵:۴۴:۳۵
کد خبر: ۴۲۰۳۰۳
وجود یک هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی و ۲۹۴ گونه جانوری در سطح استان
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از وجود یک هزار و 400 گونه گیاهی و 294 گونه جانوری در سطح استان خبر داد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ شهرام احمدی افزود: تالاب‌ها سه هزار هکتار از سطح استان را تشکیل داده‌اند.

وی از وجودشش تالاب در سطح استان خبر داد و گفت: تالاب چغاخور (ثبت در کنوانسیون رامسر)، تالاب گندمان (ثبت در دفتر تحقیقات آبزی در لندن) از مهم‌ترین تالاب‌های استان به لحاظ وجود گونه گیاهی و جانوری است.

احمدی با بیان اینکه تالاب گندمان در لیست 10 تالاب برتر پرنده‌نگری کشور است، تصریح کرد: تالاب گندمان با کمک جوامع محلی اطراف تالاب و حمایت سازمان‌های مردم نهاد و ارگان‌های مربوطه خوشبختانه به سمت و سوی احیای کامل پیش می‌رود.

وی با اشاره به وجود 19 گونه جانوری در تالاب گندمان، گفت: غاز پیشانی سفید کوچک در معرض انقراض و عقاب دم‌گاه سفید دریایی از جمله گونه‌های جانوری کم‌یاب در این تالاب است.

احمدی از وجود 57 گونه پرنده در تالاب گندمان خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از 85 سال گونه گیاهی آلاله سفید در تالاب گندمان فرصت تکثیر و احیا پیدا کرده و این عمل توسط محققان ثبت شده‌ است.

وی وضعیت تالاب‌های استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: این تالاب‌ها به لحاظ اقتصادی، تفرج‌گاهی، مطالعاتی و تحقیقاتی و همچنین در روحیه‌بخشی جوامع تاثیر به‌سزایی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مطالعات علمی به منظور احیای کامل تالاب گندمان، احداث بند خاکی، مطالعات زیست محیطی در زمینه حق‌آبه تالاب چغاخور و گندمان، ممنوعیت شکار در تالاب چغاخور و گندمان، کاهش ورود آلاینده‌های مختلف به تالاب‌ها، احداث دو باب پاسگاه پلیس، نصب دوربین و مانیتور در چغاخور، گشت و کنترل ثابت و سیار در تالاب‌ها را از جمله برنامه‌های مهم این سازمان در حوزه حفاظت از تالاب‌ها عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز