معاون استاندار:

ممنوعیت های زیست محیطی باعث بیشترین تلفات محور بجنورد -جنگل گلستان است

۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۱۳:۲۹:۵۹
کد خبر: ۴۷۰۱۲۸
ممنوعیت های زیست محیطی باعث بیشترین تلفات محور بجنورد -جنگل گلستان است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی ۵۰ درصد از تلفات جاده ای این استان را مربوط به محور بجنورد جنگل گلستان عنوان کرد و بیشتر این حوادث را به علت ممنوعیت های محیط زیست برای احداث توقفگاه و شانه خاکی مناسب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،محمد حسین علی نیا در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای کشور اظهار داشت: ممنوعیت های سازمان حفاظت از محیط زیست از چمن بید تا جنل گلستان برای احداث پارکینگ، توقفگاه و شانه خاکی باعث حوادث زیادی در این محور است که پیگیری های زیادی برای رفع این مشکل با سازمان حفاظت از محیط زیست انجام داده ایم و در تلاشیم تا با احداث پارکینگ ها و ایجاد شانه خاکی مناسب، از انحراف خودروها به خارج از جاده و واژگونی آن ها جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه رفع اشکالات و نواقص جاده ها با کمبود بودجه و اعتبارات جدی مواجه هستیم، تصریح کرد: در 2، 3 سال اخیر اقدامات خوبی برای رفع این اشکالات در جاده های استان انجام شده است و اصلاح شیب بخش های زیادی از جاده بجنورد – سنخواست که واژگونی های زیادی در این محور اتفاق می افتاد، نمونه ای از این اقدامات است.

مهندس علی نیا ابراز امیدواری کرد؛ با تغییر مدیریتی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، نواقص و کمبودهای گذشته در این حوزه با نگاه، فکر و ایده های جدید پیگیری و رفع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: در استان خراسان شمالی حوزه راهداری نسبت به حمل و نقل اهمیت بیشتری دارد و به همین دلیل مهندس بدیعی مقدم که از تجربه بالایی در این حوزه برخوردار است را به مدیریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان منصوب کردیم.

کشاورزیان افزود: حفظ و نگهداری راه ها که از مهمترین مسئولیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است به دو بخش راه های شریانی و غیر شریانی تقسیم می شود که اعتبارات راه های شریانی از محل  منابع ملی و اعتبارات راه های غیر شریانی از محل منابع استانی تامین می شود و متاسفانه از زمانی که قیمت قیر و ارز افزایش یافت، تکلیفی که برای راه های غیر شریانی به عهده استان ها گذاشته شده است، از توان آن ها خارج است و اعتبارات آن ها برای نگهداری راه های غیر شریانی ناچیز است.

وی اولویت اول راهداری را حفظ و تامین ایمنی راه ها عنوان کرد و تاکید کرد: مسایل مربوط به ایمنی راه های باید در اولویت فعالیت های این سازمان قرار گیرد و نباید به آینده موکول شود.

در پایان این جلسه از زحمات سعید سبحانی به عنوان مدیر کل سابق اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تقدیر و علی اصغر بدیعی مقدم به عنوان مدیرکل جدید این اداره در استان معرفی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز