مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان عنوان کرد:

ثبت هفت اثرتاریخی کاشان در شورای ثبت ملی استان

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۴:۴۳:۲۹
کد خبر: ۵۶۵۶۱۵
ثبت هفت اثرتاریخی کاشان در شورای ثبت ملی استان
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: اثر تاریخی در شهرستان تاریخی کاشان در شورای ثبت ملی استان اصفهان به ثبت ملی رسید

به گزارش برنا از اصفهان؛ فریدون اله یاری  با اعلام این مطلب افزود:  پس از برگزاری نشست شورای ثبت استان اصفهان، پرونده های ثبت چندین اثر تاریخی در محدوده شهرستان کاشان مطرح و با اکثریت آراء، 7 اثر تاریخی در شهرستان کاشان به ثبت ملی رسید.

وی تاکید کرد: پرونده ثبت ملی آب انبار تاریخی "راوند" در شهر تاریخی "رواند" کاشان که از عصر قاجار تا کنون همچنان به عنوان مخزن آب شرب مردم شهر کاربرد دارد مطرح و با اکثریت آراء به تصویب رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: در این نشست پرونده برج "گرده" در روستای "ورکان" از توابع بخش "پرزک" کاشان، و همچنین خانه تاریخی "ککی زاده" در محله "سورجان" کاشان متعلق به عصر قاجار، و پرونده خانه تاریخی و منحصر به فرد "حکیم باشی" متعلق به عصر قاجار و همچنین خانه های تاریخی "کامرانی"، خانه تاریخی "صفائی" و خانه تاریخی "عصار" متعلق به دوران قاجار در جنب مسجد تاریخی "آقا بزرگ" کاشان مطرح و پس از بررسی با اکثریت آراء به تصویب رسید.

شایان ذکر است پرونده های ثبتی آثار تائید شده جهت تصویب نهائی و دریافت شماره ثبت ملی به شورای ثبت ملی آثار تاریخی کشور ارسال خواهد شد.

 

 

نظر شما