یک توریست خارجی:

ما ایران را اینگونه می بینیم

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۸:۵۵:۳۷
کد خبر: ۹۲۰۱۱۲
ما ایران را اینگونه می بینیم
کارولینا و جاسِک گلوچوفسکی دو توریست لهستانی ایران را اینگونه توصیف کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کارولینا و جاسِک گلوچوفسکی، به همراه دو فرزندشان جولکای 6 ساله و زوسیای 3 ساله، خانواده‌ای عاشق سفر و جهانگردی هستند و در طول ده سال اخیر به کشورهایی همچون ویتنام، برونئی، عمان، آلمان، پاناما، کاستاریکا، استرالیا، ایسلند و ... سفر کرده‌اند. این خانواده تجارب دست اول سفر خودشان را در صفحه اینستاگرامشان با مردم دنیا به اشتراک می‌گذارند و صفحه آن‌ها در این شبکه اجتماعی نزدیک به 20هزار دنبال‌کننده دارد.

از آنجایی که تجاربی که این خانواده از سفرهای خود به اشتراک می‌گذارند، تجاربی دست اول و عاری از هر گونه ایدئولوژی و سیاست‌زدگی هستند، به راحتی می‌توانند بینندگان و گردشگران بالقوه را به سفر به مقاصدی که آن‌ها معرفی کرده‌اند، ترغیب کنند. عکس‌های حرفه‌ای و ویدیوهای دیدنیِ این زوج لهستانی هیجان و وسوسه سفر را به دل هر بیننده‌ای می‌اندازند و بی‌دلیل هم نیست که هر روز بر تعداد دنبال‌کننده‌های آن‌ها افزوده می‌شود.

اما جالب اینجاست آن‌ها اخیراً به ایران هم سفر کرده‌اند و از شهرهای تهران، اصفهان، یزد، قشم و شیراز دیدن کرده‌اند. علاوه بر چندین عکس دیدنی و بی‌نظیر از دیدنی‌های ایران در این شهرها، این زوج یک ویدیوی سه دقیقه‌ای هم از تجربه سفرشان به ایران منتشر کرده‌اند که بازخورد بسیار خوبی داشته است. این ویدیو ظرف کمتر از 10 ساعت از انتشار، توسط بیش از 12 هزار نفر دیده شده است و نزدیک به هزار نفر روی آن کامنت گذاشته‌اند. در کپشن ویدیو آمده است:‌ «چشم‌هایت را به دنیا باز کن، ما ایران را این‌گونه می‌بینیم.»

ویدیو با صحبت‌های منفی و غرض‌ورزانه برخی سیاستمداران و مجریان خبری در مورد ایران و خطراتی که برای سفرِ گردشگران به ایران وجود دارد آغاز می‌شود، اما فردی درِ لپتاپ را می‌بنند و بی‌اعتنا به آن‌ها تصمیم می‌گیرد به ایران سفر کند و خودش از نزدیک ایران را تجربه کند. حاصل این سفر تجربه‌ای بی‌نظیر است که بخش‌هایی از آن را می‌توان در این ویدیوی سه دقیقه‌ای مشاهده کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز