بارندگی‌ها در مازندران ادامه دارد

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۱:۰۳:۳۷
کد خبر: ۹۷۲۰۸۵
بارندگی‌ها در مازندران ادامه دارد
مدیر گروه پیش یابی و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از ادامه بارش‌ها امروز و فردا در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ بسطامی گفت: در شبانه روز گذشته ، بیشترین میزان بارندگی در شهرستان‌های رامسر و نوشهر با ۲۷ میلیمتر و بارش برف تا ۵۰ سانتیمتر در جاده‌های کندوان و هراز گزارش شده است.

مدیر گروه پیش یابی و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ، بارندگی امروز در سراسر استان (ارتفاعات به شکل برف) ادامه داشته و از فردا بارش‌های پراکنده در مناطق مرکزی و شرقی متمرکز خواهد بود.

بسطامی گفت: این سامانه بارشی چهارشنبه صبح از مازندران خارج شده و تا اوایل هفته آینده شاهد جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما خواهیم بود. همچنین دریا امروز و فردا مواج و طوفانی و ارتفاع امواج نیز بین ۳ تا ۴ متر گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران هم با اشاره به نفوذ سامانه سرد بارشی امروز و فردا از مناطق غربی استان و گسترش تدریجی آن به مناطق مرکزی و شرقی افزود: در این مدت شاهد بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۱۵ تا ۴۰ میلیمتر همراه با وزش باد تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و نیز بارش برف در ارتفاعات، کاهش دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سانتیگراد، لغزندگی سطح جاده ها، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی هستیم.

علی اصغر احمدی با بیان اینکه بیشتر بارش‌ها امروز دوشنبه ۱۲ اسفند اتفاق می‌افتد، به هم استانی و مسافران توصیه کرد: با توجه به کاهش دمای هوا، برای مدیریت بهینه و کاهش مصرف گاز اقدامات لازم را بعمل آورده و علاوه بر پرهیز از تردد‌های غیرضروری، هنگام تردد در جاده‌های مواصلاتی اصلی و فرعی مازندران به ویژه شب و بارندگی با رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر حرکت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با توجه به بارش برف و مه آلوده شدن جاده‌های کوهستانی، رانندگان هنگام عبور از مناطق برفگیر و کوهستانی علاوخه بر همراه داشتن پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی مانند ضدیخ و زنجیرچرخ، احتیاط لازم را در زمان بارش برف و مه آلوده بودن هوا و لغزندگی شطح جاده بعمل آورند.

احمدی با اشاره به اینکه از سفر‌های غیرضروری و رفتن به مناطق و روستا‌های کوهستانی و مرتفع خودداری شود افزود: به دلیل برودت هوا، نسبت به تنظیم دمای هوای گلخانه‌ها و مراکز پرورش طیور و دام اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با تاکید بر خودداری از ماهیگیری و انجام همه فعالیت‌های دریایی هنگام مواج بودن دریا از دامداران و ساکنان بومی خواست: دام‌های خود را به دور از ارتفاعات، حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل‌ها و مناطق امن نگهداری کنند.

احمدی تصریح کرد: همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی علاوه بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی را داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز