۲۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۱:۵۶:۱۹
کد خبر: ۹۹۱۸۹۳
۲۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
مدیرکل شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۹۹ تولید حدود ۲۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی در این استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ حمزه جانبازی، مدیرکل شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک مرکز مولد ماهی در استان داریم گفت: مرکز تحقیقات تنگاری‌ که بزرگترین مرکز تولید ماهی است حدود ۶ سال است که به دلیل بیماری  وی اچ اس  تعطیل شده است.

اواظهارکرد: ۵ مرکز تکثیر و تفریخ تخم در استان با مساحت مفید حدود ۲۰ هزارمترمربع فعال است که کارگاه تکثیر بختیارجمشیدی در حوزه  سی سخت  با سطح ۵ هزار مترمربع و با تولید ۱۵ هزار قطعه درحال حاضر بهترین کارگاه تولیدی است.

مدیرکل شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان‌کرد: در این مراکز تکثیر و تفریخ تخم فعال استان در سال ۹۸ حدود ۱۵ میلیون بچه ماهی تولید شده و در سال جاری تولید حدود ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی پیش‌بینی می‌شود.

جانبازی ادامه داد: ماهی‌های تولید شده در استان ماهی‌های قزل آلا هستند که هدف از تولید بچه ماهی در استان جلوگیری از شیوع بیماری‌های رایج استان از جمله بیماری وی اچ اس،‌ای پی ان و همچنین کاهش هزینه خرید بچه ماهی است.

او تاکید کرد: تعدادی از مراکز در استان هم غیر مجاز هستند و تحت‌نظر سازمان دامپزشکی نیستند که با تشکیل کمیته تخلفات آبزی پروری به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌شوند که تاکنون به‌دلیل بیماری کرونا این جلسات تشکیل نشده است.

مدیرکل شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دلیل رکود اقتصادی و عدم فروش ماهی به دلیل بیماری کرونا، فروش بچه ماهی توسط این مراکز هم با رکود مواجه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز