رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

تامین نهاده دامی مورد نیاز دامداری‌های چهارمحال و بختیاری با ارز دولتی

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۱:۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۷۶۱۹
تامین نهاده دامی مورد نیاز دامداری‌های چهارمحال و بختیاری با ارز دولتی
ذبیح‌الله غریب گفت: از خرید و ذخیره‌سازی ۱۰۰ هزار تن محصول جو وارداتی برای تامین خوراک دامی با ارز ۴۲ هزار ریال در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ذبیح‌الله غریب، رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: نهاده دامی مورد نیاز امسال دامداری‌های این استان با ارز دولتی تامین شد و آماده بارگذاری برای تحویل است.

او افزود: افزون بر ۴۰ هزار تن محصول جو تولید داخل استان نیز امسال به صورت خرید تضمینی ذخیره‌سازی شده است.

به گفته وی، با توجه به پایدار شدن ارز دولتی برای تامین نهاده‌های دام و طیور، محصول جو با ارز دولتی مصوب به اندازه کافی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده است و هیچ گونه کمبودی در این باره وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، میزان نیاز سالیانه استان به نهاده دامی جو را ۱۵۰ هزار تن برآورد و تصریح کرد: با  برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح وزارتخانه صورت گرفته است، از بابت تامین جو با ارز دولتی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد

غریب تصریح کرد: محصول جو با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار ریال در بنادر و با قیمت هرکیلوگرم توسط پشتیبانی امور دام استان ۱۶۵ هزار ریال بدون واسطه و با بررسی  شناسنامه دامی به دامداران متقاضی عرضه می‌شود.

او گفت:با تمهیدات اندیشیده شده در سال زراعی جاری بیش از یکهزار و ۶۰۰ تن بذر محصول جو اصلاح شده در طبقات گواهی، مادری، پرورشی ارقام بهمن و جلگه خریداری و ذخیره‌سازی شد که بزودی عملیات فرآوری و ضد عفونی کردن آن انجام خواهد شد.

غریب، از آمادگی برای توزیع بذر جو ضد عفونی و بوجاری (خالص و تمیز شده) بین کشاورزان و بهره‌برداران استان در زمان کشت پاییزی سال زراعی خبر داد و گفت: محدودیتی در تامین بذر مورد نیاز در استان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با بیان اینکه این نهاد تنها، وظیفه توزیع بذرهای گواهی شده جو را به صورت دولتی برعهده دارد، اظهار داشت:بذر مصرفی کشاورزان و بهره‌برداران کشاورزی شامل گندم و جو به درخواست آنان بوجاری و ضدعفونی می‌شود.

غریب، از بذر به عنوان نخستین نهاده مصرفی که در انتقال صفات ژنتیکی گیاه نقش مهم دارد، یاد کرد و بر استفاده کشاورزان از بذرهای مناسب برای کسب بیشترین تولید و عملکرد تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز