کیفیت هوای پایتخت در سال جاری چگونه بوده است؟

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۱:۵۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۱۸۸۷
کیفیت هوای پایتخت در سال جاری چگونه بوده است؟
سطح آلودگی هوا هم اکنون در تهران قابل قبول گزارش شده است و میزان آلاینده آن نسبت به روز گذشته کمتراست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیفیت هوای پایتخت یکی از مهم ترین مسائلی است که تهرانیان آن را مورد رصد قرار می دهند و شاید جالب باشد که میزان شاخص ها طی روزهای گذشته، هفته های گذشته و طی سال گذشته با یکدیگر مقایسه شود تا ببینیم در چه جایگاهی قرار داریم؟

کیفیت هوای سال گذشته بهتر بود یا امسال؟

وضعیت شاخص کیفیت هوا طی سال گذشته در مقایسه با سال جاری بهتر گزارش شده به این ترتیب که تا به امروز که 5 ماه از ابتدای سال می گذرد 2 روز هوای ناسالم داشته ایم اما در تمام طول سال گذشته تنها 1 روز هوای ناسالم را تجربه کردیم.

طبقه بندی آلودگی هوا

شرکت کنترل کیفیت هوا 6 طبقه بندی برای بررسی میزان آلودگی دارد که این طبقه بندی ها از کم به زیاد شامل هوای پاک، قابل قبول، ناسالم برای گروه های حساس، ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک می شود.

چه هوایی استشمام می کنیم؟

در این رابطه روزشمار شاخص آلودگی تا به امروز نشان می دهد که امروز مورخ 20 مرداد ماه 99 شاخص آلودگی هوا در حد قابل قبول است اما اگر بخواهیم نگاهی به سال 99 داشته باشیم می توان عنوان کرد شهروندان تهرانی تا کنون 2 روز ناسالم، 32 روز ناسالم برای گروه های حساس، 94 روز قابل قبول و 15 روز هوای پاک را استشمام کرده اند.

آلودگی هوا تهران در 24 ساعت گذشته

تهران در 24 ساعت گذشته هوای قابل قبولی را پشت سر گذاشته است و تنها آلاینده آن نیز نیتروژن دی اکسید بوده اما سطح آلودگی هوا هم اکنون در تهران قابل قبول گزارش شده است و میزان آلاینده آن نسبت به روز گذشته کمتر است اما تا حد امکان افراد خیلی حساس نباید فعالیت های طولانی ( فعالیت خارج از منزل که نفس کشیدن را سخت تر از حالت طبیعی میکند) و سنگین (فعالیت شدید خارج از منزل که نفس کشیدن را سخت میکند) داشته باشند و یا این فعالیت ها کاهش پیدا کند.

اما شاخص آلودگی هوا از دوشنبه 13 مرداد تا یکشنبه 19 مرداد دارای  سه روز هوای قابل قبول بوده و سه روز دیگر نیز هوای ناسالم برای گروه های حساس گزارش شده است که در این میان خوشبختانه تا این لحظه به سطح ناسالم و خطرناک نرسیدیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز