بارش‌های چهارمحال و بختیاری ۲۴ درصد افزایش یافت

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۰:۵۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۹۶۶۰
بارش‌های چهارمحال و بختیاری ۲۴ درصد افزایش یافت
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های سال آبی جاری استان در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت آن از ۲۴ درصد افزایش برخوردار شده است.

به گزارش برنا؛ مهران چراغپور، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون (یکم مهر تا ۱۷ آذر) ۱۵۴ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۴۰ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: اگر چه بارش‌ها از افزایش قابل توجهی برخوردار شده است اما از آنجا که به شکل باران بوده است و از دسترس استان خارج می‌شود، نمی‌تواند در بهبود منابع آبی پایدار استان تأثیر بسزایی داشته باشد.

چراغپور ارتفاع برف در ایستگاه چلگرد را پنج سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ارتفاع برف در همین تاریخ در میانگین بلندمدت ۲۰ سانتی‌متر و در سال گذشته ۸۹ سانتی‌متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تأخیر در بارش‌های پاییزه و تغییر شکل از برف به باران در سال آبی جاری می‌تواند نیاز آبی استان را در فصل تابستان با تنش مواجه کند از همین رو می‌طلبد همچنان در مصرف آب مدیریت صحیحی به کار گرفته شود.

چراغپور در ادامه با اشاره به خروج سامانه بارشی اخیر از استان خاطر نشان کرد: تا پایان هفته بارشی در استان پیش‌بینی نمی‌شود و آسمان استان آفتابی تا نیمه ابری خواهد بود.

نظر شما