هواشناسی بوشهر نسبت به سرمازدگی محصول‌‌های کشاورزی هشدار داد

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۳:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۷۶۹۳
هواشناسی بوشهر نسبت به سرمازدگی محصول‌‌های کشاورزی هشدار داد
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا یکشنبه تا روز سه‌‌شنبه هفته جاری با توجه به کاهش محسوس دما، احتمال سرمازدگی و یخ‌زدگی در مزارع و باغ‌‎های کشاورزی این استان وجود دارد.

به گزارش برنا؛ پیام مساعدی، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی از امشب با ورود یک توده هوای به نسبت سرد به استان بوشهر روند کاهش دما در این استان آغاز می‌شود.

او بیان کرد: پیش بینی می‌شود طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه دمای هوا در استان بوشهر به طور میانگین ۴تا ۸ درجه کاهش یابد.

مساعدی ادامه داد: انتظار می‌رود کاهش دما در روزهای یکشنبه و دوشنبه و در مناطق مرتفع این استان از شدت بیشتری برخوردار باشد.

او گفت: همچنین در برخی نقاط از شهرستان‌های دشتستان، جم، دشتی ، دیلم و گناوه احتمال دارد دمای سطح خاک به صفر و یا زیر صفر درجه برسد که این وضعیت سبب سرمازدگی و یخ‌زدگی در محصولات و مزارع و باغ‌های کشاورزی خواهد شد.

مساعدی اظهار کرد: با توجه به کاهش دما توصیه می‎شود نسبت به تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها اقدام و تمهیدهای لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی در برابر سرمازدگی و یخ‌زدگی صورت گیرد.

او یادآور شد: امروز و فردا غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش ملایم باد و در برخی مناطق نیز مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در استان بوشهر خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز