رفع تصرف بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۰:۴۵:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۹۵۱۵
رفع تصرف بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از اراضی ملی از رفع تصرف بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی طی سالیان اخیر خبر داد.

به گزارش برنا؛ احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ضمن قدردانی از فعالیت‌های اداره کل منابع طبیعی در زمینه حفاظت و حراست از اراضی ملی از رفع تصرف بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی طی سالیان اخیر خبر داد و گفت: مبنای عمل برای جلوگیری از تجاوزات به عرصه‌های ملی باید نظارت دقیق و انجام اقدامات پیشگیرانه باشد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری لزوم حفاظت از محیط زیست و مقابله با زمین خواری است و این مهم وظیفه ما را برای صیانت از بیت المال دو چندان می‌کند.

او یکی از موضوعات مهم در رابطه با حفظ اراضی ملی را اجرای دقیق و به موقع احکام قضایی عنوان کرد و گفت: اجرای احکام صادره مرتبط با اراضی ملی، زمینه ساز اعاده حقوق بیت المال است و این امر علاوه بر آن که مسئولیت شرعی را متوجه مسئولان می‌کند، مشارکت فعال دستگاه‌های ذیربط را برای اجرای سریع احکام و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه می‌طلبد.

بهرامی همچنین در این دیدار با تأکید بر ضرورت احیاء محیط زیست و سنت حسنه درختکاری اظهار کرد: بی تردید در برهه کنونی که جامعه درگیر ویروس کرونا و ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است درختکاری و توجه به منابع طبیعی می‌تواند تضمین کننده سلامت جامعه و ایجاد شور و نشاط اجتماعی باشد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری یکی از مولفه‌های توسعه فضای سبز و حفاظت از محیط زیست را درختکاری دانست و تأکید کرد: مردم و مسئولان می‌توانند در هر سال با کاشت درخت موجبات توسعه فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی را فراهم آورند.

در این دیدار، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری نیز با تقدیر از تعامل و همکاری دستگاه قضایی خواستار تداوم و گسترش این همکاری در جهت حفاظت از انفال و تثبیت مالکیت منابع طبیعی بر عرصه‌های ملی شد.

پس از این دیدار رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری همراه مدیرکل منابع طبیعی و جمعی از معاونان چند اصله نهال را در محوطه داخلی اداره کل دادگستری غرس کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز