مهار آتش‌سوزی جنگل‌های هلن چهارمحال و بختیاری

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۱۴:۰۴:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۷۱۷۴
مهار آتش‌سوزی جنگل‌های هلن چهارمحال و بختیاری
سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری از مهار آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های منطقه حفاظت شده هلن کیار خبر داد.

به گزارش برنا؛ خسرو کیانی، سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت:‌ جنگل‌های منطقه حفاظت شده هلن در بالای روستای جوزستان دهستان مشایخ شهرستان کیار دچار آتش‌سوزی شده بود که با تلاش نیروهای امدادی مهار شده اما برخی تنه‌های چوب در حال سوختن است و منطقه در کنترل نیروهای امدادی قرار دارد.

او افزود: با توجه به احتمال وزش باد و امکان شعله‌ور شدن آتش، چهارشنبه شب نیروهای امدادی ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع‌طبیعی و آبخیرداری چهارمحال و بختیاری در محل مستقر هستند.

کیانی تصریح کرد: مهار این آتش‌سوزی با کمک و تلاش نیروهای امدادی ادارا کل حفاظت محیط زیست، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، مدیریت بحران استانداری، سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) و مردم محلی آموزش دیده، با استفاده از آتش‌بُر، بیل، گلنگ و دستگاه‌های دمنده ویژه اطفاء حریق انجام شد.

او یادآور شد: به‌علت تاریکی شب سطح آتش‌سوزی قابل براورد نیست و سطح آن روز پنجشنبه بررسی می‌شود.

کیانی اظهار کرد: منطقه‌ای که دچار آتش‌سوزی شده بود، یکی از پُرتراکم‌ترین جنگل‌های منطقه حفاظت شده هلن است که گونه‌های بسیار نادری از انواع بلوط در آن وجود دارد.

نظر شما