بارش‌ باران‌های تابستانه در چهارمحال و بختیاری

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۰:۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۷۷۱۲
بارش‌ باران‌های تابستانه در چهارمحال و بختیاری
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار داریم از بعدازظهر امروز به تدریج با افزایش ابر و سرعت باد در مناطق شرقی و شمال شرقی استان شاهد رگبار باران باشیم.

به گزارش برنا؛ معصومه نوروزی، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار داریم از بعدازظهر امروز شنبه 26 تیرماه به تدریج با افزایش ابر و سرعت باد در مناطق شرقی و شمال شرقی چهارمحال و بختیاری شاهد رگبار باران باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از فردا در غالب نقاط استان شاهد رعدوبرق و رگبار خواهیم بود.

او افزود: همچنین با افزایش سرعت باد شاهد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و تگرگ در نقاط مستعد هستیم.

نوروزی با اشاره به اینکه این بارش‌های تابستانه تا روز دوشنبه در اکثر نقاط استان ادامه دارد، اضافه کرد: به دلیل فصلی بودن بارش‌ها، امکان تغییرپذیری وجود دارد.

او عنوان کرد: به دلیل بارش باران و افزایش سرعت باد تا روز دوشنبه در استان دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و روزهای خنک‌تری را تجربه خواهیم کرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به خشک بودن سطح زمین و عدم نفوذپذیری خاک احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال آب گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، خسارت به محصولات کشاورزی و سقوط اجسام از ارتفاع یش‌بینی می‌شود.

او توضیح داد: اجتناب از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع، اطمینان از استحکام داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، عدم استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، توجه به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی، عدم سم‌پاشی و محلول‌پاشی، جمع‌آوری هر چه سریع‌تر خرمن‌ها از جمله اقدامات پیشگیرانه است که مردم استان باید مدنظر قرار دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز