خودرویی که در دست‌انداز نمی‌افتد!

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۰۰:۵۹:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۷۶۹۱
خودرویی که در دست‌انداز نمی‌افتد!
تسلا ویژگی جدیدی در خودروهای مدل S و X خود تعبیه کرده تا رانندگان تجربه بسیار نرم‌تری از رانندگی به دست بیاورند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، تسلا ویژگی جدیدی در خودروهای مدل  S و X خود تعبیه کرده تا رانندگان تجربه بسیار نرم‌تری از رانندگی به دست بیاورند.

حال به لطف آخرین بروزرسانی نرم‌افزار تسلا، هر دو مدل مذکور اکنون این امکان را دارند که پیوسته چاله‌ها و ناهمواری‌های سطح جاده را اسکن کنند و سیستم تعلیق را بر این اساس تنظیم کنند.

تسلا قصد دارد از اطلاعات به دست آمده نقشه جامع ناهمواری منطقه‌ای تهیه کند و بین دیگر مدل‌های خود اشتراک گذاری کند به عبارت دیگر، تسلا با ترسیم نقشه‌ای از شبکه‌های جاده‌ای پرخطر به رانندگان این امکان را می‌دهد که یک سواری با تنظیم خودکار را فعال کنند، و تجربه جذابی از رانندگی به دست بیاورند.

رانندگان تسلا که امیدوارند از این ویژگی جدید بهره مند شوند، می توانند به Controls > Suspension > Adaptive Suspension Damping رفته و تنظیمات Comfort یا Auto را در خودروی مدل S یا  X خود انتخاب کنند، اگرچه برای نمایش گزینه باید آخرین بروز رسانی نرم افزاری نصب شده باشد. .

البته در میان خودروهای تسلا دارندگان مدل 3 و مدل Y نمی توانند از این ویژگی جدید استفاده کنند؛ چرا سیستم تعلیق تطبیقی در این خودروها وجود ندارد.

رانندگان به طور معمول نمی‌توانند به موقع به چاله ها و سایر نقص‌های جاده‌ای که به سختی قابل تشخیص هستند واکنش نشان دهند به همین جهت احتمالا آخرین ویژگی تسلا مورد استقبال عموم آن‌ها قرار خواهد گرفت. می گیرد، البته سیستم جدید برای عملکرد مؤثر به داده‌های جمع آوری شده توسط سایر تسلاها نیز نیاز دارد به عبارت ساده‌تر اگر خودروی تسلای شما بار اول به یک چاله یا ناهمواری در سطح جاده برخورد کند، ارتفاع خودروی شما به طور خودکار تغییر نمی‌کند اما اطلاعات آن ناهمواری ثبت می‌شود و اگر خودروی شما یا تسلای دیگری برای بار دوم به آن نزدیک شود، سیستم تعلیق خودرو به صورت اتوماتیک تنطبم‌ می‌شود.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

نظر شما