خودرو های برقی فولکس واگن

۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۸۵۵۵
خودرو های برقی  فولکس واگن
مدیرعامل فولکس واگن می گوید چشم انداز خودروهای برقی «بسیار خوب» است و انتظار دارد که سال جاری مدت زمان تحویل این خودروها در سال جاری کاهش پیدا کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، مدیرعامل فولکس واگن غول خودروسازی آلمان به دنبال کاهش نگرانی‌ها در مورد فروش خودروهای الکتریکی و تامین قطعات نیمه‌رسانا بود، وی پیش‌بینی کرد که زمان تحویل خودروهای برقی این شرکت طی سال جاری کاهش پیدا کند.

هربرت دیس  به آنت وایزباخ از رسانۀ CNBC گفت: چشم انداز این شرکت بسیار خوب است، ما سفارشات بسیار خوبی در آسیا داریم. محدودیت‌های زنجیره تامین قطعات از جمله موارد مربوط به نیمه هادی‌ها طی ماه‌های اخیر به عنوان یک چالش بزرگ برای خودروسازان مطرح بود اما مدیر غول خودروساز آلمانی معتقد است که آیندۀ این شرکت تحت تأثیر این بحران‌ها نخواهد بود.

دیس افزود: «ما در تلاش هستیم زمان تحویل خودروهای الکترونیک را کوتاه نگاه داریم اما در حال حاضر تحویل خودروها حدود یکسال طول می‌کشد بنابراین در حال افزایش تولید هستیم. اکنون پنج کارخانه مونتاژ در حال تولید هستند. سهام فولکس واگن طی معاملات بعدازظهر در لندن 5درصد افزایش یافت، هرچند قیمت سهام بورس فرانکفورت این شرکت نسبت به یکسال قبل بیش از 28 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: "ما در نیمه دوم سال شاهد افزایش تولید خواهیم بود تا واقعا بتوانیم زمان تحویل خودروهای الکتریکی خود را کاهش دهیم." تقاضای زیادی در اروپا و همچنین در ایالات متحده وجود دارد که باید پاسخگوی آن‌های باشیم.

مدیر فولکس واگن خاطرنشان کرد که قطعات نیمه هادی  همچنان هستند که شرکت را دچار چالش می‌کند اما آن‌ها تلاش خواهند کرد تا این رویه را طی مدت زمان کوتاهی تغییر دهند.

وی تأکید کرد: «ما در هفته‌های آینده شاهد کاهش زمان تولید خواهیم بود. اظهارات دیس درست در روزی مطرح شد که شرکت او در یک کارخانه تولید سلول در سالزگیتر، آلمان دست به کار شد و یک شرکت باتری به نام PowerCo راه اندازی کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که فولکس واگن منتشر کرده است، پاورکو "مسئول فعالیت‌های جهانی باتری گروه فولکس واگن" خواهد بود.

این شرکت در بیانیۀ خود اضافه می‌کند که  پاورکو تا سال 2030 مسئول فعالی‌های جهانی باتری گروه فولکس واگن خواهد بود. فولکس واگن بیش از 20 میلیارد یورو [20.4 میلیارد دلار] همراه با شرکای خود در توسعه حوزه تجاری پاورکو سرمایه‌گذاری کرده است تا فروش سالانه بیش از 20 میلیارد یورو  و اشتغال بیش از 20000 نفر را فقط در اروپا تضمین کند.

فولکس‌واگن قصد دارد تا سال 2030،  دست‌کم 70 درصد از درآمد اروپایی‌ خود را به وسیلۀ فروش خودروهای الکتریکی شرکت تأمین کند.. هدف‌گذاری شرکت همچنین کسب حداقل پنجاه درصد درآمد از خودروهای الکتریکی است. اوایل سال جاری، فولکس‌واگن برنامۀ خود برای راه‌اندازی مجدد نام تجاری و نمادین Scout را به‌عنوان یک پیکاپ کاملاً الکتریکی و SUV «مقاوم» اعلام کرد، بر اساس اطلاعیۀ این شرکت نمونۀ اولیه پیکاپ فولکس واگن در سال 2023 معرفی می‌شود و تولید آن در سال 2026 آغاز خواهد شد. این شرکت همچنین بر توسعه وسایل نقلیۀ تمام الکترونیکی مانند ID Buzz که بر اساس طرحی الهام گرفته شده از T1 Microbus یا ون "هیپی" تولید شده است، اصرار دارد.

تمرکز فولکس واگن روی وسایل نقلیه برقی، دنیایی دور از رسوایی "دیزلگات" است که در دهه 2010 پایه‌های این شرکت را متزلزل کرد. امروزه برنامه‌های توسعه‌ای خودروهای الکترونیکی آن شرکت در رقابت مستقیم با خودروسازان با سابقه GM و Ford و همچنین تازه واردان نسبی مانند تسلا، الون مسک و ... قرار دارد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

 

 

 

 

منبع: cnbc

 

 

 

نظر شما