جایگاه ویژه اخلاق در جامعه پزشکی

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۵۵۷۲
جایگاه ویژه اخلاق در جامعه پزشکی
معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس کمیته ملی اخلاق بالینی وزارت بهداشت گفت: در جامعه پزشکی موضوع اخلاق از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و در حقیقت حرکت طب بر محور اخلاق است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ سعید کریمی در نخستین جلسه کمیته ملی اخلاق بالینی وزارت بهداشت افزود: مصوبات کمیته ملی اخلاق بالینی و نیز قانون انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی با موازین شرع مقدس، باید در شاخص‌های اعتباربخشی در نظر گرفته شوند.

وی ادامه داد: این کمیته باید مصوبات اجرایی عملیاتی قابل تحقق داشته باشد تا در مؤسسات ارائه دهنده خدمات بالینی کاربرد داشته باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام عضو فقیه کمیته ملی اخلاق بالینی نیز در این جلسه گفت: از ایران به عنوان کشوری که در جغرافیای معرفتی مشرق زمین قرار گرفته، انتظار می‌رود که اخلاق را سرمشق قرار دهد.

وی افزود: با توجه به تجارب و هدایتِ فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مختلف، نیاز است به منظور ارتقای نگاه به طبابت به عنوان یک حرفه مقدس در میان دانشجویان و پزشکان جوان‌تر بکوشیم.

عضو فقیه کمیته ملی اخلاق بالینی گفت: غالب شدن نگاه به حرفه طبابت فقط به عنوان یک منبع کسب درآمد، ارزش اخلاقی این حرفه مقدس را پایین خواهد آورد.

سید علی انجو دبیر کمیته ملی اخلاق بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست، با بیان اهداف و چشم انداز کمیته ملی اخلاق بالینی، گفت: با توجه به اهمیت و لزوم برنامه محوری در فعالیت‌های اجرایی، شایسته است فعالیت‌های کمیته در قالب یک برنامه راهبردی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شود تا در قالب آن برنامه بتوانیم اقدامات مؤثر و عملیاتی انجام دهیم.

وی افزود: بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب، باید تلاش کنیم به سمت شرایطی حرکت کنیم که بیماران و خانواده‌هایشان غیر از رنج بیماری، اندوه و رنج دیگری نداشته باشند و رسالت این کمیته بر مبنای این بیان ارزشمند رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز