حضور تجار خارجی از ۱۰ کشور در نمایشگاه ایران نانو

۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۵۹۷۷
حضور تجار خارجی از ۱۰ کشور در نمایشگاه ایران نانو
دبیر نمایشگاه ایران‌ نانو ۱۴۰۱ از حضور تجار و سرمایه گذاران خارجی ۱۰ کشور در سیزدهمین دوره از این نمایشگاه خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۰۰ محصول جدید نانویی تایید شده ارائه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ عماد احمدوند درباره سیزدهمین دوره نمایشگاه نانو که در مهر، برگزار می‌شود گفت: این دوره از نمایشگاه پس از دوسال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا به مدت ۴ روز از ۹_۱۲ مهر، در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دوره همانند سال‌های گذشته از بخش‌های مختلفی منجمله نشست‌های تجاری، بازدید نماینده‌های خارجی، معرفی محصولات جدید نانو، معرفی شرکت‌های دانش بنیان و…تشکیل می‌شود افزود: تا کنون ۲۰۰ نهاد و شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کردند. از این تعداد ۱۸۰ شرکت تأیید نهایی شده است.

دبیر نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ با تاکید بر اینکه شرکت‌هایی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که مورد تأیید مرکز نانو و دارای تاییدیه نانو باشند.

وی در ادامه گفت: طی دوره‌های گذشته نمایشگاه، در بخش نمونه‌های اولیه ۱۵_۲۰ محصول عرضه می‌شدند، اما تفاوت نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته در این است که تعداد این محصولات به بیش از ۱۰۰ مورد رسیده است.

احمدوند با بیان اینکه بخش طرح‌های فناورانه، شامل محصولاتی است که در صنایع مختلف کاربرد داشته باشند و قرار است به محصول تبدیل شوند.

وی ادامه داد: این بخش از نمایشگاه که مختص فناوری‌های جدید است شامل ایده‌هایی می‌شود که با گذراندن دوره‌های آموزشی و شتابدهی به مرحله‌ای از جذب سرمایه و تبدیل به محصول تجاری رسیده اند.

به گفته احمدوند، در بخش‌های دیگر این نمایشگاه، نشست‌های تجاری بین صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود.

همچنین شبکه تبادل فناوری و کارگزاران ترویج صنعتی فناوری نانو، نشست‌هایی را با حضور صنایع و مدیران شرکت‌های فناور برگزار می‌کنند تا چالش‌های صنایع مشخص و به واسطه دانش بنیان‌ها رفع شود.

دبیر نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ با اشاره به دیگر بخش‌های نمایشگاه نانوی امسال گفت: محتوای درونی نمایشگاه دوره سیزدهم رشد زیادی نسبت به سال‌های گذشته دارد به طوریکه محصولات جدیدی که امکان صادرات دارند بیشتر در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
سبد محصولات نانویی دوبرابر شد

وی با بیان اینکه تعداد محصولات نانو در سال ۹۸ برابر ۶۸۰ مورد بوده، گفت: اکنون سبد محصولات نانو برابر با ۱۲۰۰ محصول که نشان می‌دهد محتوای درونی شرکت‌ها حدود دوبرابر شده است.

احمدوند با بیان اینکه این هزار و ۲۰۰ محصول خروجی ۳۲۵ شرکت دانش بنیان بوده است، گفت: تا امروز حدود ۱۸۰ شرکت برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند.

حضور تجار خارجی از ۱۰ کشور

وی گفت: پیش بینی شده تفاهم‌نامه و قرارداد‌هایی بین شرکت‌های دانش بنیان، صنایع و تجار خارجی منعقد شود.

احمدوند همچنین در مورد تفاوت دیگر نمایشگاه امسال با سال‌های قبل گفت: بر اساس تعاملاتی که با کشور‌های خارجی داشتیم قرار است نمایندگانی از برخی کشور‌ها که شامل تجار و سرمایه گذاران می‌شوند در نمایشگاه حاضر شوند تا تعاملات بین آن‌ها به واسطه محصولات فناورانه نانویی برقرار شود؛ این نمایندگان از کشور‌های آمریکای لاتین، قاره آفریقا، کشور‌های آسیایی و کشور‌های همسایه هستند.
وی گفت: حضور این نمایندگان در زمینه ارتباطات فناورانه برای فروش محصول و انتقال فناوری است که تاکنون حدود ده کشور برای بازدید از نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند. از جمله این کشور‌ها می‌توان به مکزیک، برزیل، اندونزی، سوریه، عراق، اتیوپی، هند، چین، مالزی و تایلند اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز