وزارت بهداشت در تحقیقات دانشگاهی هیچ محدودیت مالی قائل نیست

۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۸۳۵۰
وزارت بهداشت در تحقیقات دانشگاهی هیچ محدودیت مالی قائل نیست
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درخصوص پایان‌نامه‌های دانشگاه‌ها تاکید کرد که باید کیفیت جای کمیت را بگیرد و روی تحقیقات کاربردی کار شود .

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ دکتر یونس پناهی با اشاره به رتبه ۱۵ ایران در تولید علم، افزود : هدف‌گذاری برای ارتقای جایگاه تولید فناوری می‌تواند ایران را در زمینه خودکفایی دارو‌ها و تجهیزات پزشکی یاری کند . 

وی گفت :  ایران در میان ۱۳۲ کشور رتبه ۶۰ را در زمینه تولید فناوری و نوآوری دارد که باید این رتبه ارتقا پیدا کند و کشورمان به جایگاه خوبی در جهان دست یابد. ضروری است با اصلاح سیاست‌ها، چشم‌انداز مترقی در عرصه تولید فناوری برای کشورمان ایجاد شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت نکات کلیدی حوزه تحقیقات و فناوری را برشمرد و افزود :  تولید علم و دانش از جمله این نکات کلیدی به شمار می‌رود و آن‌چنان این بخش حائز اهمیت است که آبرو و حیثیت هر کشوری محسوب می‌شود، همان‌طور که اخیرا رئیس جمهور هم بر ضرورت تولید علم تاکید کرده است.
وی گفت : وزارت بهداشت همواره یکی از متولیان تولید علم به شمار می‌رود و باید این مسیر با شتاب بیشتری طی شود.
دکتر پناهی با تاکید بر این‌که نباید مصرف کننده علم دیگر کشور‌ها باشیم، افزود :  در حال حاضر ایران رتبه پانزدهم جهان را در تولید علم دارد و ارتقای آن جزو برنامه‌های دانشگاهیان به‌ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی است.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت : نظارت بر پایان‌نامه‌های دانشجویان و اصلاح رویه موجود می‌تواند کمک‌کننده باشد و تلاش کنیم تا پایان‌نامه‌هایی را که منجر به تولید محصول می‌شود، افزایش دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز