محصول دانش بنیان و ترمیم آسفالت‌های آسیب‌دیده خیابانی

۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۸۳۵۳
محصول دانش بنیان و ترمیم آسفالت‌های آسیب‌دیده خیابانی
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید فرآورده‌‌ای پلمیری شده است که می‌تواند آسفالت‌های آسیب‌دیده خیابانی را جوان‌سازی و ترمیم کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ محققان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی چرمشهر ورامین پس از ۱۳ سال تحقیق و پژوهش موفق به تولید فرآورده‌های پلمیری شدند که می‌تواند با جوان سازی آسفالت‌های خیابانی آسیب‌های آن را ترمیم کند.

این شرکت توانسته طرح‌های بزرگی چون جوان‌سازی آسفالت فرودگاه اصفهان و شیراز را انجام دهد به طوری که پس از گذشت بیش از 5 سال این دو فرودگاه را از هرگونه نوسازی آسفالت بی‌نیاز کرده است.
 
بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این روش بدون نیاز به تجهیزات ویژه و با استفاده از پلیمرهای تولیدی می‌توان هزینه‌های نگهداری آسفالت را تا حد قابل توجهی کاهش داد. مزایای استفاده از پلیمرهای جوان‌سازی آسفالت باعث شده است بسیاری از مشتریان خارجی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تا کشورهای اروپایی به سراغ این شرکت دانش‌بنیان ایرانی بیایند. 
 
 مدیر عامل این شرکت می‌گوید سیزده سال است که فرایند تولید مواد پلیمری را آغاز کرده و از سال 95 نیز فناوری جوان‌ساز آسفالت را به دست آورده است. 
 
میثم تقوی‌فر می‌گوید: امروزه قیرهای اصلاح‌شده جایگاه مهمی در پروژه‌های عمرانی کسب کرده‌اند. افزودن پلیمر به قیرها آثار مثبتی روی خواص قیر و عملکرد آن در دمای بالا و پایین دارد.
 
وی درخصوص صادرات این محصول دانش‌بنیان می‌گوید: خوشبختانه شرکت ما توانسته است این محصول را به فرانسه و ترکیه صادر کند. همچنین عراق و امارات از مشتری‌های ثابت‌ ما هستند. کشور قطر هم در بسیاری از پروژه‌‌های راه و ترابری خود از محصولات جوان‌سازی آسفالت ما استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما