احتمال ابتلا به عوارض طولانی‌مدت کرونا با یک آزمایش پیش بینی می شود

۱۴۰۱/۰۷/۰۸ - ۱۳:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۲۰۶۵
احتمال ابتلا به عوارض طولانی‌مدت کرونا با یک آزمایش پیش بینی می شود
دکتر وندی هیوود یکی از محققان کالج دانشگاهی لندن، گفت: اگر بتوانیم افرادی را که احتمال ابتلا به کووید طولانی‌مدت را دارند، شناسایی کنیم، راه به روی توسعه آزمایش‌های درمانی مانند دارو‌های ضد ویروسی در این مرحله اولیه هموار می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن در این مطالعه سطوح بیش از ۹۰ پروتئین خون را در ۵۴ کارمند بخش مراقبت‌های بهداشتی مبتلا به کرونا و یک گروه کنترل شده از کارکنان سالم را بررسی و با یکدیگر مقایسه کردند.
آنان دریافتند که چندین پروتئین به طور چشمگیری تا ۶ هفته، حتی در افرادی که علائم خفیف دارند، مختل می‌شوند.
همچنین پیش‌بینی کردند ۲۰ نفر از آن‌ها علائم پایداری را تا یک سال بعد تجربه خواهند کردند که بیشتر آن‌ها با فرآیند‌های ضد لخته شدن و ضد التهابی مرتبط بودند. سپس از یک الگوریتم هوش مصنوعی (AI) برای اسکن پروتئین‌ها در نمونه‌های خون استفاده کردند و با موفقیت ۱۱ کارمند بخش بهداشتی را که علائم کووید طولانی‌مدت در آن‌ها وجود داشت ، شناسایی کردند.
دکتر وندی هیوود ، یکی از محققان کالج دانشگاهی لندن، گفت: اگر بتوانیم افرادی را که احتمال ابتلا به کووید طولانی‌مدت را دارند، شناسایی کنیم، راه به روی توسعه آزمایش‌های درمانی مانند دارو‌های ضد ویروسی در این مرحله اولیه هموار می‌شود.
دیگر پژوهشگران این مطالعه گفتند که آزمایش خون باید در یک مطالعه بزرگتر تأیید شود تا مطمئن شوند که الگوریتم هوش مصنوعی به درستی کار می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز