پژوهشگران ایرانی و تولید صنعتی پیش‌آغشته کربن اپوکسی

۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۰۱:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۰۷۹
پژوهشگران ایرانی و تولید صنعتی پیش‌آغشته کربن اپوکسی
پژوهشگران گروه کامپوزیت پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران ، پیش‌آغشته‌های کربن اپوکسی و شیشه اپوکسی در مقیاس صنعتی برای ساخت قطعات کامپوزیتی حساس را تولید کردند .
به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ پیش آغشته ، یک محصول حد واسط میان مواد اولیه و کامپوزیت نهایی بوده که تمامی فرآیند‌های طراحی، فرمولاسیون، آغشته سازی الیاف، تنظیم محتوای رزین و تثبیت رزین بر روی الیاف در آن صورت پذیرفته و برای ساخت محصول نهایی تنها نیازمند لایه چینی و پخت نهایی است، بنابراین با استفاده از این مواد می‌توان قطعات کامپوزیت حساس را در محیطی تمیز و با دقت بالا و تکرار پذیری عالی تولید کرد.
پیش آغشته‌ها برای ساخت کامپوزیت‌ها با کارایی بالا و پیشرفته، استفاده می‌شود.
محمد حسین بهشتی عضو هیات علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و مجری طرح فناور تولید صنعتی پیش‌آغشته، گفت: پس از چند سال تحقیق و توسعه و اجرای طرح‌های کارشناسی ارشد و دکتری با همکاری امیر رضا پولادوند دانشجوی دکتری پژوهشگاه موفق شدیم تا دانش فنی تولید انواع مختلفی از این پیش‌آغشته‌ها را استخراج کرده و دو نوع از آن‌ها را در مقیاس صنعتی تولید و به بازار عرضه کنیم.
وی به تولید موفق صنعتی پیش­ آغشته‌های اپوکسی به طول حدود ۳۰۰ متر در عرض یک متر در پایان ماه شهریور ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود : هدف از تولید این محصول کمک به صنایع تولید قطعات کامپوزیتی حساس کشور و بازاریابی و بازار سازی این محصول است.
این محقق همچنین گفت: تولیدکنندگان محصولات کامپوزیتی برای مصارف داخلی و صادراتی به منظور افزایش کیفیت قطعات تولیدی و همچنین سرعت تولید خود می‌توانند از این محصولات استفاده کنند.
بهشتی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در زمینه نوع الیاف، درصد رزین و نوع پارچه وجود ندارد و تیم فناور مجری این طرح می‌توانند انواع پیش­ آغشته­‌ها را در مقیاس صنعتی تولید و عرضه کنند.
بر اساس اعلام وزارت علوم، تولید صنعتی پیش ­آغشته­‌های فنولی شیشه چند سال قبل توسط گروه کامپوزیت این پژوهشگاه انجام شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز