ثبت‌نام ۷۰۰ خانواده در خراسان شمالی برای ذخیره‌سازی خون بند ناف

۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - ۱۷:۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۷۶۲
ثبت‌نام ۷۰۰ خانواده در خراسان شمالی برای ذخیره‌سازی خون بند ناف
مسئول نمایندگی خون بندناف رویان جهاددانشگاهی در خراسان شمالی از ثبت‌نام حدود ۷۰۰ نفر در این استان برای ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد از ابتدای تاسیس این مرکز در سال ۹۵ تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ هما یزدی‌زاده با بیان این که این مرکز با همکاری جهاددانشگاهی در استان راه‌اندازی شد، افزود: ذخیره خون بندناف، تامین سلامت‌ آینده است که می‌تواند هم به نوزاد و هم به خانواده و دیگران کمک کند.
وی گفت: به علت وجود برخی بیماری‌های ناعلاج در استان خراسان شمالی همچنین بیماری تالاسمی ماژور و بیماری‌های فراوان خونی؛ که این بیماری‌ها بوسیله خون بند ناف قابل درمان است، این مرکز در سال ۹۵ در استان راه‌اندازی شد.
یزدی‌زاده افز‌ود: تاکنون حدود ۶۰۰ نمونه خون بندناف در استان ثبت‌نام شده است که اکثرا از افرادی بودند که یا در خانواده مشکل خونی داشتند و یا آن را به عنوان ذخیره سلامتی برای آینده خانواده و فرزندانشان ذخیره کردند.
وی توضیح داد: برای ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد، مادران از هفته ۳۴ بارداری می‌توانند به دو صورت حضوری و اینترنتی ثبت‌نام کنند.
یزدی‌زاده با اشاره به مزیت‌های ذخیره‌سازی خون بند ناف اظهار کرد: در حال حاضر در دنیا، سلول‌های بنیادی ۸۰ بیماری را درمان می‌کند، در ایران نیز سرطان‌های خون و بیماری‌های ناعلاج مانند ای ای ال و ای اس ال، تالاسمی ماژور و کارازمایی هایی که مربوط به فلج مغزی و اوتیسم انجام شده است، در حال درمان است.
وی افزود: تامین سلامت این اقدام، برای فرزند صد در صد است همچنین برای افراد غیرفرزند و آنهایی که اچ ای ال سازگار دارند قابلیت درمان‌کنندگی دارد.
مسئول نمایندگی خون بندناف رویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: در زمینه ذخیره‌سازی خون بند ناف خون، ایران از لحاظ کمی و کیفی در جهان ایزو دریافت کرده و از نظر سلول‌های بنیادی هم‌ در دنیا مطرح است.‌
وی ادامه داد: این مرکز در همه استان‌های ایران نمایندگی دارد و علاوه بر آن در چند کشور خارجی نیز شعبه دارد.
وی همچنین با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام و نمونه‌گیری در استان و ذخیره‌سازی در تهران انجام می‌شود، افزود: ماهانه حدود ۸ تا ۱۰ ثبت‌نام در استان انجام می‌شود‌.
یزدی‌زاده گفت: یکی از مشکلات عدم استقبال مردم، هزینه‌های بالاست که در حال حاضر ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد برای خانواده بیش از شش میلیون تومان هزینه دارد‌ که برای تسهیل در پرداخت، هزینه به سه صورت پرداخت اقساطی، پرداخت در قالب چک و همچنین با اعطای وام چهل میلیون ریالی قابل انجام است.
وی تاکید کرد: ذخیره خون بند ناف، بیمه سلامت است چنانکه در جامعه مشاهده می شود هزینه یک‌ جلسه شیمی‌درمانی یک کودک مبتلا به سرطان با هزینه پرداختی برای ذخیره خون بند ناف خون قابل قیاس نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز