فناوری نانو و افزایش مدت نگهداری گوشت مرغ

۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - ۱۹:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۴۱۸۰
یک پژوهشگر ایرانی با کمک تیم خود ماده‌ای برای بسته بندی گوشت مرغ پرورشی آزمایش کردند که کیفیت نگهداری آن را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ گوشت مرغ‌های پرورشی محیط مناسبی برای تشدید میکروبی فراهم می‌کند اما با استفاده از آنتی اکسیدان‌ها می‌توان از فاسد شدن گوشت و همچنین تغییر ویژگی‌های فیزیکی شیمیایی آن و به خطر افتادن سلامت انسان جلوگیری کرد.

در همین راستا گروهی از پژوهشگران با کمک کامیار شاملی پژوهشگر ایرانی این روش را که بسته بندی گوشت با استفاده از یک ماده شیمیایی به نام پولولان همراه با نانو ذرات نقره به عنوان آنتی اکسیدان برای نگهداری گوشت جوجه‌های گوشتی بررسی نشده بود مورد آزمایش قرار دهند. آن‌ها پولولان با نانوذرات نقره را روی گوشت مرغ به کار بردند.

طی این پژوهش آنان توانستند گوشت را به مدت ۱۴ روز در دمای ۴± درجه سانتی گراد نگه دارند. این آزمایش نشان داد استفاده از ماده پولولان بافت گوشت و ثبات رنگدانه و pH بافت ماهیچه سینه را حفظ کرد. گوشت‌های مرغی که با پولولان همراه نانو ذرات نقره نگهداری شدند، دارای ثبات اکسیداتیو بالاتری بودند و ظرفیت نگهداری آب بیشتری داشتند.

پس می‌توان نتیجه گرفت که چنین آنتی اکسیدانی برای حفظ کیفیت گوشت جوجه‌های گوشتی و پایداری اکسیداتیو با ماندگاری طولانی‌تر کارآمدتر است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز