کیت‌های DNA و RNA تولید شد

۱۴۰۱/۰۸/۰۳ - ۰۷:۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۳۹۰۲۸۷
کیت‌های DNA و RNA تولید شد
محققان یک شرکت ایرانی موفق به تولید کیت‌های جدید استخراج شده از DNA و RNA از منابع مختلف شده اند.
به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ در حال حاضر اغلب آزمایشگاه‌های کشور برای غربالگری و استخراج DNA و RNA از روش‌های زمان‌بر و پرهزینه استفاده می‌کنند. مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما ۷۰ درصد نسبت به کیت‌های خارجی ارزان‌تر بوده و با سرعت بالایی می‌تواند فرآیند استخراج را انجام دهد. هیچ وابستگی به خارج از کشور برای تولید این محصولات نداریم.
با استفاده از این کیت‌های نانویی مغناطیسی، زمان انجام آزمون از گرفتن نمونه تا ارائه نتایج به کمتر از سه ساعت کاهش یافته است. این فناوری برای جداسازی انواع اسید‌های نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوانزا قابل استفاده است این شرکت انواع مختلفی از محصولات نظیر نانومواد را نیز تولید می‌کند، نانوذرات طلا و نانولوله‌های مغناطیسی از دیگر محصولات این شرکت است که تاکنون ۴ گواهی نانومقیاس نیز دریافت کرده است.
شرکت روناش تکنولوژی پارس به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان ایرانی، در زمینه توسعه و تولید محصولات بر پایه دانش نانو تمرکز دارد. تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های شرکت در حوزه‌های مواد پیشرفته و نانومواد، توسعه محصولات بر پایه فناوری نانو و نیز تولید و توسعه محصولات بر محور زیست‌فناوری است که منجر به خلق فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان شده است. 
این شرکت با بکارگیری توان و دانش بومی، موفق به طراحی و تولید کیت‌های مغناطیسی استخراج نوکلئیک اسید‌ها شده است و در مسیر توسعه و پیشرفت محصولات خود، روابط نزدیکی با بسیاری از دانشگاه‌های مطرح تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های ملی و شرکت‌های نوآور ایرانی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز