نخستین پیوند مغز استخوان با کمک متخصصان ایرانی در عراق انجام شد

۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۱:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۱۸۵۱
نخستین پیوند مغز استخوان با کمک متخصصان ایرانی در عراق انجام شد
عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد گفت:این عمل در قالب قرارداد انتقال فناوری پیوند سلول‌های بنیادی بین این پژوهشکده و نهاد بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عتبه حسینیه مقدسه در کربلای معلی انجام می‌شود.

خبرگزاری برنا؛  دکتر کیوان مجید زاده افزود: سازمان بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عتبه حسینیه مقدسه که تحت مدیریت دکتر ستار الساعدی وزیر اسبق بهداشت عراق است، در حال راه‌اندازی بیمارستان‌های تخصصی متعدد در شهر کربلاست که یکی از حوزه‌های تخصصی مورد توجه، فناوری‌های نوین درمان سرطان است.
وی اضافه کرد: با توجه به شهرت جهانی استاد قوام زاده در این حوزه، از پژوهشکده سرطان معتمد دعوت شده  است با هدایت استاد، عمل پیوند مغز استخوان را در بیمارستانی در کربلا راه‌اندازی کند.
دکتر مجید زاده تصریح کرد: بیمارستانی کاملا اختصاصی برای بیماری‌های خون در کربلا درنظرگرفته شده است که یکی از مهمترین بخش‌های آن، پیوند مغز استخوان خواهد بود.
وی ادامه داد: هماهنگی‌ها و اقدامات اولیه برای انتقال فناوری پیوند سلول‌های بنیادی طی حدود ۹ ماه اخیر انجام شده است و پس از جلسات و مذاکرات متعدد در ایران و عراق قرارداد مربوط با حضور مسوول کنسولی جمهوری اسلامی در کربلا به امضا می‌رسد. متعاقب انعقاد این قرارداد، اولین عمل پیوند مغز استخوان آلوژن روی یکی از بیماران مبتلا به سرطان خون انجام خواهد شد.
وی با بیان این که تمام هزینه‌های مربوط را طرف عراقی تامین می‌ کند از راه‌اندازی کلینیک سرطان‌های توارثی در بیمارستان الوارث کربلا به همت گروه تخصصی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: در این کلینیک افراد با خطر بالا از لحاظ جهش‌های مستعدکننده به سرطان‌های ارثی بررسی و در صورت تشخیص جهش‌های ژنتیکی، فرد را تحت خدمات پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز