شهر لاکپشتی

۱۴۰۱/۰۸/۳۰ - ۱۷:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۴۰۱۶۲۳
شهر لاکپشتی
پیرپائولو لازارینی معمار و طراح ایتالیایی طرحی غیرعادی برای ساخت یک شهر شناور به شکل لاک پشت را با صرف هزینه ۸ میلیارد دلاری پیشنهاد داده است

خبرگزاری برنا؛ این شهر یک قایق تفریحی مفهومی است که در قالب یک شهر کامل ساخته می‌شود و بلندپروازانه‌ترین قایق تفریحی طراحی شده توسط پیرپائولو لازارینی معمار و طراح ایتالیاییتا به امروز است.
این قایق به نام پانژئوس به شکل یک لاک پشت غول پیکر طراحی شده و به عنوان یک "شهر" متحرک تصور می‌شود که تخمین زده می‌شود بزرگترین سازه شناور جهان باشد.


پانژئوس یا Pangeos، از نام ابرقاره Pangea که صد‌ها میلیون سال پیش وجود داشته، گرفته شده است. حتی بزرگترین قایق‌های تفریحی کنونی در برابر طول ۵۵۰ متری (تقریباً ۱۸۰۰ فوت) و عرض ۶۱۰ متری (۲۰۰۰ فوت) این شهر شناور شبیه به قایق‌های کوچک هستند. بدنه این غول شناور از فولاد ساخته می‌شود و دارای یک پایه لاک پشتی شکل است که در بالای آن ساختاری بیضی شکل قرار دارد که حداکثر ۶۰۰۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد، چند هتل، مراکز خرید، پارک ها، محل استقرار قایق و هواپیما، ویلا‌های مجلل، کلوپ‌ها و برخی تاسیسات دیگر برای این شهر شناور در نظر گرفته شده است.

چنین کشتیی به نیروی محرکه‌ای بزرگ نیاز خواهد داشت و پانژئوس به ۹ موتور عظیم HTS (ابررسانا با دمای بالا) مجهز خواهد شد که هر یک از آن‌ها برقی بوده و قادر به تولید معادل ۱۶۸۰۰ اسب بخار انرژی است که به آن اجازه می‌دهد با سرعت ۵ گره دریایی (۹.۲ کیلومتر در ساعت) حرکت کند.

نیروی مورد نیاز برای اداره این شهر شناور از صفحات خورشیدی تامین می‌شود و مقداری برق نیز با استفاده از ساختار‌های باله مانند بزرگ آن تولید می‌شود. بدین منظور با استفاده از نوعی سیستم مولد جذب انرژی موج، انرژی دریا مهار شده و کشتی می‌تواند به طور نامحدود سفر کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز