تاثیرات گرافن صنعتی ثابت شد

۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۴۰۲۱۵۷
تاثیرات گرافن صنعتی ثابت شد
با انتشار یک مقاله علمی درمورد کاربرد گرافن شرکت فرست‌گرافن موسوم به PureGraph®، این شرکت اعلام کرد که از انتشار مقاله علمی در مورد مزایای PureGraph® در کاربردهای مختلف نظیر بتن استقبال می‌کند. انتشار عمومی این مقاله موید قابلیت و مناسب بودن محصولات گرافن شرکت فرست گرافن برای غلبه بر چالش‌های دنیای واقعی است.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ فرست‌گرافن توسط دانشگاه وولونگونگ انجام شده است و درآن به بررسی کاربرد این نانوماده در بخش سازه‌های بتنی مورد استفاده در بخش فاضلاب و آب خانگی استرالیا و همچنین بهبود مقاومت فشاری در بتن با کمک این نوع گرافن پرداخته است.

بتن و ملات با گرافنی با میزان دوز ۰٫۲ درصد و ۰٫۱۵ درصد مقاومت سولفات معنی داری را نشان داد، که با کاهش ۶۲ درصدی و ۶۰ درصدی، پس از قرار گرفتن در معرض محلول سولفات به مدت ۱۶ هفته همراه بود.

این نتایج یافته‌های قبلی را که اثبات مزایای PureGraph® در حوزه فاضلاب بود را تایید می‌کند. فرست‌گرافن اکنون قصد دارد از این یافته‌ها برای جستجوی فرصت‌های تجاری در حوزه فاضلاب و محیط‌های مشابه استفاده کند.

مایکل بل، مدیرعامل فرست‌گرافن گفت: «انتشار عمومی این مقاله بسیار مهم است زیرا کاربرد و مناسب بودن محصولات گرافن شرکت فرست‌گرافن را برای غلبه بر چالش‌های دنیای واقعی تأیید می‌کند. این فقط یکی از حوزه‌های موجود در صنایع سیمان و بتن است که در آن استفاده از محصول ما  موجب مزایای عملکرد قابل توجه و پیشرفت‌های مهمی در شاخص پایداری را نشان می‌دهد و راه را برای فرصت‌های بیشتر در بازار جهانی باز می‌کند.»

این مقاله گزارش می‌دهد که بر اساس فرمولاسیون ارائه شده، اضافه کردن گرافن به بتن و ملات، قدرت فشاری ۲۸ روزه را ۱۰-۲۰ درصد افزایش می‌دهد. بهترین سطح ترکیبات ۰٫۰۲-۰٫۱ درصد از PureGraph®  بود. این محصول همچنین کاهش حجم ظاهری حفره‌های نفوذ پذیر (AVPV) ملات را ۱۱٫۷ درصد و بتن ۱۹٫۳ درصد در دوزهای بهینه نشان داد.

پیش بینی می شود بازار آب و فاضلاب ترکیبی تا سال ۲۰۳۰  به رقم ۴۶٫۴۵۷میلیارد دلار برسد که رشد ترکیبی سالانه ۶٫۵ درصد در دوره پیش بینی از ۲۰۲۲-۲۰۳۰ است. نکته قابل توجه این است که، این بازار در سال ۲۰۲۱ در حدود ۳۰٫۰۵ میلیارد دلار ارزش داشت.

این نتایج قدرت بیشتری را به فرصت های تحقیقاتی ، توسعه و تجاری‌سازی در بخش سیمان و بتن برای فرست‌گرافن می‌افزاید.

انتهای پیام/

نظر شما