پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف برترین پارک دانشگاهی کشور شد

۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۵:۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۴۰۴۴۴۸
پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف برترین پارک دانشگاهی کشور شد
با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری و مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان برترین‌ پارک دانشگاهی و مرکز کارآفرینی و نوآوری وابسته به موسسات آموزش عالی در کشور معرفی شدند.

خبرگزاری برنا؛ در آیین نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و با حضور معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم و معاونان پژوهشی و فناوری، پارک‌های علم و فناوری موفق از نظر شاخص‌های مختلف معرفی شدند و از این منتخبان تقدیر به‌عمل آمد.

در این مراسم که امروز یکشنبه 6 آذرماه 1401 در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد،  پارک‌ علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در مجموع شاخص‌ها به عنوان پارک‌های برتر معرفی شدند.

همچنین مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان برترین مرکز کارآفرینی و نوآوری وابسته به موسسات آموزش عالی معرفی و تقدیر شد.

ضمنا از دکتر سورنا ستاری به عنوان تاثیرگذارترین فرد در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور، دکتر مهران فاطمی استاندار یزد، دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و زین‌العابدین رضوی خرم استاندار آذربایجان شرقی از فعالان حوزه فناوری و نوآوری نیز تقدیر شد.

گفتنی است پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد. با شکل‌گیری پارک، فعالیت‌های مرتبط با کارآفرینی و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی شریف که به تدریج از سال 1379 توسعه یافته بودند، به صورت یکپارچه زیر نظر پارک قرار گرفت. این مجموعه به عنوان یک پارک دانشگاهی به منظور ایجاد یک تعامل برد - برد میان بدنۀ علمی دانشگاه و دیگر نهادها، تلاش دارد تا به یک الگوی ملی در زمینه‌ توسعه پایدار و ارزش‌آفرینی در سطح جامعه تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما