برگزاری نخستین رویداد تانا

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۳:۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۴۰۷۰۹۸
برگزاری نخستین رویداد تانا
اولین رویداد توسعه و ارتقا زیست بوم نوآوری استان کرمانشاه ،با حضور شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور و نیز صاحبان صنایع کشاورزی و تبدیلی کرمانشاه برگزار شد.

خبرگزاری برنا؛ اولین رویداد توسعه و ارتقا زیست بوم نوآوری استان کرمانشاه ،با حضور شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور و نیز صاحبان صنایع کشاورزی و تبدیلی کرمانشاه برگزار شد.

دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، امروز(13 آذر) در افتتاحیه این رویداد با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه و ارتقا زیست بوم نوآوری استانها "تانا" توسط وزارت علوم در سطح کشور، گفت: این طرح با توجه به عنوان آن با هدف توسعه زیست بوم نوآوری کشور در دستور کار قرار گرفته و استان های مختلف در حال اجرای این رویداد هستند.

وی افزود: در استان کرمانشاه با توجه به اولویت حوزه کشاورزی تمرکز ما بر احصاء نیازهای فناورانه در این حوزه بود و با توجه به فراخوان داده شده در نهایت نیازهای فناورانه ۱۲ واحد صنعتی و تولیدی حوزه کشاورزی استان احصاء و نهایی شد.

آزادی گفت: از این تعداد واحد بیش از ۲۳ نیاز فناورانه احصاء شد که خوشبختانه تعدادی از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان برای رفع یازده نیاز اعلام آمادگی کرده اند.

وی از پیگیری برای رفع ۱۲ نیاز دیگر خبر داد و افزود: پیگیری رفع این نیازهای فنآورانه را در سطح کشور دنبال خواهیم کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افزود: با توجه به رویکرد این رویداد و اهداف آن به نظر می رسد برگزاری چنین رویدادهایی می تواند گام موثری در گسترش خانواده فناوری و نوآوری استان داشته و موجب اثرگذاری هرچه بیشتر زیست بوم نوآوری در توسعه استان شود.

آزادی در ادامه توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری را منوط به همکاری تمام بازیگران این زیست بوم دانست و افزود: پاشنه آشیل توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری استان عدم حضور بخش خصوصی است و اگر بتوانیم این بازیگران را در زیست بوم فعال کنیم، شاهد توسعه آن در استان خواهیم بود.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکید کرد: اگر  بخش خصوصی به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در رفع نیازهای خود اطمینان کند، آن زمان است که می توانیم بگوییم در توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری استان به اهداف خود رسیده ایم.

آزادی گفت: کرمانشاه با وجود بیش از ۴۰۰ واحد فناور و دانش بنیان ظرفیت خوبی در زمینه توسعه زیست بوم نوآوری دارد و می توان با توسعه این زیست بوم زمینه توسعه استان را فراهم کرد.

آزادی خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری تنها یکی از بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری استان است که بدون همکاری سایر بازیگران در توسعه این زیست بوم موفق نخواهد بود و برای اینکه بتوانیم شاهد توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری استان باشیم همه بازیگران باید در کنار هم قرار گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در پایان رویداد "تانا" را گامی موثر در همکاری و کنار هم آوردن بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری استان دانست و بر تداوم برگزاری چنین رویدادهایی تاکید کرد.
 در ادامه  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم استفاده هرچه بیشتر از فناوری و نوآوری در حوزه کشاورزی، گفت: با توجه به افزایش جمعیت و کمبود منابع آب و خاک برای تامین نیازهای غذایی در سالهای آتی، باید از هم اکنون سراغ استفاده از نوآوری و فناوری در حوزه کشاورزی برویم.

دکتربهزاد باباخانی  با اشاره به پیشرفت روزافزون تکنولوژی در جهان گفت: امروزه شاهد رشد سریع تکنولوژی در تمام حوزه ها هستیم و همواره این نگرانی وجود دارد که از تکنولوژی جهان عقب بمانیم.

وی افزود: رشد روزافزون تکنولوژی در جهان تمامی حوزه خدمات، کشاورزی و صنایع را در برمی‌گیرد و درسالهای نه چندان دور در تمامی حوزه ها شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود.

باباخانی گفت: با توجه به رشد سریع تکنولوژی در جهان، باید در کشور برای عقب نماندن از این قافله تمام بسترهای لازم برای رشد را فراهم کنیم.

وی با بیان این که فضای و بستر رشد برای توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری در استان فراهم است، گفت: تنها کار برای تحقق این رشد قرارگیری بازیگران این زیست بوم در کنار هم و حرکت هماهنگ آنها در این زمینه است.

باباخانی با اشاره به نیاز شدید حوزه کشاورزی استان به تکنولوژی روز گفت: کشاورزی استان از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری برخوردار است و اگر تکنولوژی به کمک این حوزه بیاید، قطعا ظرفیت های این حوزه بیش از پیش شکوفا خواهد شد.

وی افزود: طبق اعلام سازمانهای جهانی تا سال 205 نیاز به غذا با توجه به افزایش جمعیت 60 درصد افزایش می یابد و ما نیز از هم اکنون باید به فکر تامین غذای بیشتر باشیم که این امر تنها با بهره گیری از نوآوری و فناوری در حوزه کشاورزی امکانپذیر است.

باباخانی گفت: با توجه به افزایش جمعیت در سالهای آتی اگر همچنان اصرار بر کشاورزی سنتی داشته باشیم امکان رقابت را از دست داده و شاهد حجم گسترده واردات در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

وی افزود: علاوه بر این با توجه به کمبود منابع آب و خاک، چاره ای جز به استفاده از فناوری و نوآوری در حوزه کشاروزی برای توسعه محصولات تولیدی این حوزه نداریم.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان رویداد "تانا" در استان گفت: برگزاری چنین رویدادی می تواند شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور را به صنایع متصل کند و برگزاری این رویداد که اولین دوره آن در حوزه کشاورزی در استان برگزار شد باید در سایر حوزه ها مانند صنعت و معدن نیز ادامه یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کرمانشاه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما