نیاز‌های فناورانه خارجی در نمایشگاه هفته پژوهش

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۶:۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۴۰۷۶۱۲
نیاز‌های فناورانه خارجی در نمایشگاه هفته پژوهش
معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به بخش (تستا) در هفته پژوهش گفت: این دوره از تستا ۵ کشور خارجی نیاز‌های فناورانه خود را در حضور دانش بنیا‌ن های ایرانی مطرح می‌کنند.

خبرگزاری برنا؛ آقای پیمان صالحی در نشست خبری دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که در محل معاونت علمی برگزار شد، اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، تستا، پژوهشگاه‌ها و مراکز رشد با نمایشگاه هفته پژوهش همکاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۵ آذر در محل دائم نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود، گفت: ما قصد داریم بزرگترین نمایشگاه را دراین زمینه برگزار کنیم.
معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: براساس برنامه ریزی‌ها ۲۷ دانشگاه، ۳۴ پارک علم و فناوری، ۱۳ پژوهشگاه و ۵ مرکز رشد حضور دارند.
آقای صالحی با بیان اینکه قرار است از ۳۰ فناوری منتخب رونمایی کنیم که دستاورد یک سال اخیر بوده است و پیچیدگی فناوری متوسط به بالا دارد، گفت: برگزاری ۱۴ کارگاه آموزشی، حضور ۲۸ تشکل و انجمن علمی دانشجویی، حضور ۱۰ دستگاه و شرکت در نمایشگاه تستا از برنامه‌های این دوره از نمایشگاه هفته پژوهش به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: اولین دوره بین المللی تستا با هدف استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در رفع نیاز‌های پژوهش و فناوری برگزار می‌شود.
معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: پیش بینی شده است کشور‌های ونزوئلا، ارمنستان، ازبکستان، عراق و افغانستان در تستا حضور یابند و نیاز‌های فناورانه خود را در حضور شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها مطرح کنند. تنها تفاوت نمایشگاه هفته پژوهش در بخش تستاست که در سطح بین المللی برگزار می‌شود.
آقای صالحی افزود: دعوت ۱۲ تیم از ۵ کشور به منظور ارائه نیازمندی‌های فناورانه، تناظر یابی میان نیازمندی‌ها و فناوران کشور برای تسهیل در به هم رسانی میان آن‌ها از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: درنظر داریم قرارداد ۳ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریالی با دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها منعقد شود.
به گفته آقای صالحی پیش بینی شده است که شرایط بازدید دانش آموزان از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری نیز انجام شود.
معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به قرارداد‌های سال گذشته در هفته پژوهش تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۳۸۰ قرارداد ارتباط با صنعت به میزان ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بیست و دومین نمایشگاه هفته پژوهش منعقد شد که این بی سابقه بوده است. البته که ما سعی داریم ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیشتر و منطقی‌تر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز