فراخوان پژوهشی با عنوان «گرفت استخوانی استئوکانداکتیو بر پایه کلاژن

۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۷:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۴۰۸۴۳۳
فراخوان پژوهشی با عنوان «گرفت استخوانی استئوکانداکتیو بر پایه کلاژن
سی‌ویکمین فراخوان پژوهشی با عنوان «گرفت استخوانی استئوکانداکتیو بر پایه کلاژن ژلاتین حاوی ذرات سرامیکی» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به پیشنهاد یک تیم پژوهشی منتشر شد.

خبرگزاری برنا؛ گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا دهم دی ماه امسال پروپوزال و پیشنهاد‌های خود را از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.

درباره ضرورت این طرح باید گفت که هر ساله تعدادی زیادی از بیماران به دلیل آسیب‌های استخوانی ناشی از تصادفات یا جراحی‌ها، پیوند استخوان را تجربه می‌کنند. نیاز فوری به بازسازی استخوان نه فقط به علت شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان بلکه به علت ضربه، نقص‌های استخوانی مادرزادی، بیماری‌های اسکلتی و نقص‌های ناشی از خروج تومورهاست که به علت گسترش روزافزون فناوری، تغییر شیوه زندگی، کم‌تحرکی، نشستن و ایستادن در وضعیت‌های نامناسب می‌تواند تشدید شود و اثرات جانبی زیادی بر سلامت جسمی و روانی فرد بگذارد. مهندسی بافت با هدف ترمیم، بهبود و یا جایگزینی عملکرد بافت‌های ناکارآمد و یا از کارافتاده رویکرد درمانی نوینی جهت ترمیم ضایعات استخوانی است.

در این تحقیق ساخت گرفت استخوانی بر پایه کلاژن/ ژلاتین حاوی ذرات سرامیکی با کمک مهندسی بافت و با هدف شبیه‌سازی ساختار و تخلل‌های استخوان طبیعی طراحی می‌شود. محصول حاصل محصولی استنوکانداکتیو بوده، قابلیت تمایز سلولی به استخوان را افزایش داده و به علت استحکام مکانیکی مناسب می‌تواند جهت ترمیم ضایعات ارتوپدی و دندانی به کار گرفته شود. این گرفت به اشکال مختلف پودر، نوار و داربست تهیه شده و قابلیت بارگذاری سلولی را به خوبی داراست.

علاقمندان می‌توانند تا دهم دی ماه امسال پروپوزال خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند و جهت ارتباط با کارگزاری داناشریف با شماره‌های ۰۲۱۶۶۵۳۹۱۰۴۴ و ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۷۱ تماس بگیرند.

فراخوان پژوهشی با عنوان «گرفت استخوانی استئوکانداکتیو بر پایه کلاژن/ ژلاتین حاوی ذرات سرامیکی» با حمایت صندوق نوآوری

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز