ارایه تسهیلات گمرک تخصصی به شرکت‌های دانش بنیان مستقر در «پیام»

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۱۱:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۰۸۹۰۶
ارایه تسهیلات گمرک تخصصی به شرکت‌های دانش بنیان مستقر در «پیام»
معاون منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از تعیین و در نظر گرفته شدن گمرک تخصصی این منطقه برای ارائه تسهیلات و خدمات به شرکت های دانش بنیان خبر داد.

خبرگزاری برنا؛ غلامرضا حمیدی، با بیان این مطلب گفت: در راستای اجرای مصوبه هیات وزیران برای جهش تولید شرکت های دانش بنیان ۱۰ گمرک تخصصی در کشور برای ارائه تسهیلات به این شرکت ها در نظر گرفته شده که یکی از این گمرک ها، گمرک تخصصی در پیام است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس گمرک تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، تسهیلاتی به شرکت های دانش بنیان از جمله استفاده از تسهیلات انبار اختصاصی، حمل یکسره، ترخیص نسیه، ارائه ضمانت نامه بانکی، استفاده حداکثری از مسیر سبز، استفاده از ظرفیت‌های مواد ۴۲ و ۶ قانون امور گمرکی ارائه می کند.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با هدف تحقق شعار سال روند استقرار شرکت های دانش بنیان با اولویت فناوری های نوین در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تسهیل می شود گفت: بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان هم اکنون در حوزه های مختلف در این منطقه فعال هستند که بنا داریم با توسعه زیر ساخت ها در فاز چهار که در هفت ناحیه در حال آماده سازی است بتوانیم تعداد بیشتری از این شرکت ها را مستقر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه مشوق هایی برای استقرار شرکت های دانش بنیان در پیام اشاره کرد و گفت: این امکان وجود دارد که تا ۱۵ درصد بر روی اجاره بهاء زمین به این شرکت ها تخفیف داده شود، به همین منظور شرکت های دانش بنیانی که به دنبال استقرار در این منطقه هستند می توانند از چنین مشوق هایی بهره مند شوند.

حمیدی در ادامه به فراخوان هایی برای واگذاری بخشی از خدمات در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به بخش خصوصی اشاره و تاکید کرد: به همین منظور فراخوان هایی ازجمله جذب ارائه دهندگان خدمات کسب و کار، واگذاری اراضی به فعالان حوزه ارتباطات، و مدیریت و بهره برداری از انبارهای عمومی در این منطقه انتشار یافته است.

وی تصریح کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فراخوان های مختلف منتشر شده می توانند به وبسایت شرکت به نشانی wwww.payamaviation.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه