میلیاردر ژاپنی چند نفر را با خود به ماه خواهد برد؟

۱۴۰۱/۰۹/۲۰ - ۰۱:۰۲:۰۲
کد خبر: ۱۴۰۹۰۸۸
میلیاردر ژاپنی چند نفر را با خود به ماه خواهد برد؟
"یوساکو مائه‌زاوا" میلیاردر ژاپنی که سال گذشته به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده بود، اکنون از ۸ فردی که قصد دارد آنها را در سفر بعدی خود به ماه ببرد، نام برده است.

خبرگزاری برنا- زهراوجدانی ؛ مائه‌زاوا پیشتر گفته بود که قصد دارد هشت نفر را با خود در ماموریتی در سال ۲۰۲۳ به ماه ببرد. مائه‌زاوا بنیانگذار بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین ژاپن است و دارایی او دو میلیارد دلار ارزش دارد. او که یک مجموعه‌دار هنری نیز هست، برنامه‌ی "ماه عزیز" خود را آغاز کرد و قصد دارد هشت هنرمند از سراسر جهان را به همراه خود ببرد تا در سال ۲۰۲۳ به مدت ۶ روز در فضا بمانند.

 

 هشتم دسامبر سال گذشته یوساکو مائه‌زاوا ، میلیاردر ژاپنی به همراه یوزو هیرانو ، تهیه‌کننده فیلم و الکساندر  میسورکین، فضانورد، سوار بر موشک سایوز روسیه به فضا رفتند و پس از یک سفر ۱۲ روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشتند.

این میلیاردر ژاپنی سرنشینان خود در ماموریت را هنرمند محور انتخاب کرده است. مائه‌زاوا در یک ویدئو به زبان ژاپنی با ترجمه‌ای که در داخل ویدئو ارائه شده است، می‌گوید: امیدوارم تک تک افراد از مسئولیتی که هنگام ترک زمین، سفر به ماه و بازگشت به زمین دارند، آگاه باشند.

البته گفتنی است تاریخ پرتاب ۲۰۲۳ که قبلاً اعلام شده بود، ممکن است عقب بیفتد؛ زیرا این موشک هنوز برای سفر مداری به دور زمین تایید نشده است، چه برسد به پرواز به ماه. سفینه فضایی استارشیپ بیش از ۱۸ ماه است که زمین‌گیر شده است، زیرا اسپیس ایکس منتظر تایید اداره هوانوردی فدرال در مورد الزامات ارزیابی زیست محیطی در محل پرتاب Starbase خود در جنوب تگزاس است.

اخیرا این میلیاردر ژاپنی از ۸ هنرمندی که قرار است با او در ماموریت "ماه عزیز" با موشک استارشیپ شرکت اسپیس ایکس به ماه پرواز کنند، نام برده است.

  • استیو آئوکی دی‌جی، تهیه‌کننده و هنرمند موسیقی رقص الکترونیک با چندین آلبوم استودیویی.
  • تیم داد خالق کانال یوتیوب "همه روزه فضانورد" (داد چندین بار در مقابل دوربین با بنیانگذار اسپیس ایکس یعنی ایلان ماسک مصاحبه کرده است).
  • یمی آ دی هنرمند و طراح رقص که به خاطر کارش با کمپانی JAD Dance و کانیه وست خواننده آمریکایی شناخته شده است.
  • کریم ایلیا عکاسی که آثارش در مجله نشنال جئوگرافیک منتشر شده است.
  • ریانون آدام عکاسی که توسط انجمن سلطنتی جغرافیا بی بی سی حمایت شده و جوایز متعددی را برنده شده است.
  • برندن هال  فیلمساز پروژه‌هایی مانند مستند دو ساعته "قند خون بالا می‌رود" درباره دیابت در ایالات متحده.
  • دو جوشی  بازیگر تلویزیون هندی.
  • T.O.P.، خواننده رپ کره جنوبی که به عنوان رهبر گروه پسرانه بیگ بنگ شناخته می‌شود.
  • دو عضو پشتیبان: رقصنده میو (Miyu) و اسنوبوردسوار کیتلین فارینگتون.

هر یک از اعضای خدمه "ماه عزیز" به طور خلاصه در یک فیلم از کانال یوتیوب ماموریت "ماه عزیز" صحبت کرده اند.

داد در این ویدئو می‌گوید: نمی دانم از نظر احساسی چه بلایی سر من خواهد آورد و حدس می‌زنم این بخشی از ماجراجویی باشد.

آدام گفت: انتظار دارم که این ماموریت تغییرات شخصی و حرفه‌ای زیادی در من ایجاد کند.

این ویدئو همچنین شامل چندین نما از موشک استارشیپ تحت آزمایش است. هزینه خدمه انتخاب شده در پروژه "ماه عزیز" به عهده مائه‌زاوا است. استارشیپ همچنین وظیفه دارد فضانوردان ناسا را در طول برخی از ماموریت‌های برنامه آرتمیس بر روی ماه قرار دهد و میلیاردر دیگری (دنیس تیتو) نیز در سال ۲۰۲۱ برای خود و همسرش آکیکو در این موشک صندلی رزرو کرده است تا در یک پرواز در آینده به دور ماه بروند.

انتهای پیام/

نظر شما